עבודות.קום

יום רביעי, 15 באפריל 2009

עבודות אקדמיות מוכנות

חלק מהותי במהלך הלימודים האקדמיים הוא החלק של כתיבת עבודות. חשוב לדעת כי ישנן רמות שונות של עבודות אקדמיות כאשר ככל שהרמה גבוהה יותר, הדרישות מהסטודנט שכותב עבודה הן רבות יותר. דוגמאות לסוגי עבודות אקדמיות – תרגילים, מטלות קורס, עבודות סיכום קורס, פרו-סמינריונים, סמינריונים, תיזות. בנוסף, עבודה אקדמית יכולה להיות עבודה שעיקרה סיכום של מקורות ביבליוגרפיים או עבודה מחקרית הכוללת מחקר שבוצע בשטח. גם עבודות מחקריות מתחלקות למחקרים כמותיים ומחקרים איכותניים.
רבים מהסטודנטים, ובעיקר אלה הנמצאים בתחילת לימודיהם האקדמיים, נתקלים בקשיים רבים בכתיבת עבודות אקדמיות. כתיבת עבודה אקדמית דורשת זמן ומאמץ רב של חשיבה ויכולת כתיבה - ואלה נרכשים בהדרגה במהלך הלימודים האקדמיים.
מלבד העזרה שניתן (ורצוי) לקבל מן המנחים/מתרגלים, ניתן להיעזר בעבודות מוכנות אותן ניתן להשיג באינטרנט. קנייה של עבודות מוכנות באמצעות האינטרנט היא קלה, נוחה ומהירה, אך יש לתת את הדעת למספר עניינים:
ראשית יש לבדוק אם האתר בו מתפרסמות העבודות המוכנות הוא אתר ידוע ורציני ואם העבודות המתפרסמות בו עברו בדיקה מקצועית. ניתן לעשות זאת ע"י עיון בתקצירי העבודות המתפרסמים חינם וגם באמצעות פניה למפעילי האתר. לדוגמא, תקציר שהעברית בו קלוקלת אמור להדליק נורה אדומה.
שנית, בכדי לאתר עבודה מתאימה ניתן להשתמש במנוע החיפוש של האתר או לאתר עבודה מוכנה באמצעות כניסה לקטגוריות השונות (עבודות בסוציולוגיה, עבודות במדעי המדינה, עבודות בכלכלה, עבודות במנהל עסקים וכד') ודפדוף בעמודי התקצירים. ניתן גם לבצע חיפוש ממוקד יותר באמצעות כניסה לתתי-קטגוריות (לדוגמא: תת קטגוריה 'דיני נזיקין' בקטגוריית 'משפטים', או תת קטגוריה 'מערכות מידע' בקטגורית 'מנהל עסקים').
לבסוף, יש לעיין בתקציר העבודה המוכנה ולוודא אם הפרטים המופיעים בתקציר מתאימים לדרישות. לרוב, התקציר כולל פרטים על גודלן של העבודות המוכנות, שנת הכתיבה שלהן, מספר המקורות הביבליוגרפיים, מחירן וכן פרטים על התוכן שלהן (תוכן העניינים) ואף על האופן בו נכתבו מראי המקום/ הערות השוליים.