עבודות.קום

יום חמישי, 12 בנובמבר 2009

עבודות אקדמיות - למה זה טוב?

רבים מאיתנו מוצאים עצמם לקראת מועד הגשת עבודה, בוהים במסך במחשב או במאמר שהמרצה נתן לנו, ותוהים לעצמנו למה כל זה טוב?, למה לשבת לכתוב עבודות בחדר סגור במקום לבלות בים ביום שמש..?

אז ראשית כל, בניגוד לבי"ס, אנו בחרנו ללכת ללימודים אקדמיים ובחרנו בתחום הלימודים הספציפי. בין אם זו עבודה בסוציולוגיה, עבודה במדע המדינה או עבודה במנהל עסקים, אנו אלה שבחרנו ללמוד זאת, ועלינו האחריות להשלים את הלימודים בהצלחה. וזה כמובן דורש מאיתנו לכתוב עבודות.

שנית, כתיבת עבודות מחקר אקדמיות היא הביטוי האולטימטיבי ליכולות האקדמיות שלנו. הן ההוכחה ליכולת איסוף המידע שלנו, יכולת הניתוח והאינטגרציה בין מקורות שונים והניתוח שלהם, וכמובן יכולת הביצוע של מחקר אקדמי, כמותי או איכותני.
ללא ספק, כתיבת העבודות האקדמיות הראשונות היא השלב הקשה ביותר, אך יש לזכור כי ככל שנשקיע זמן ומחשבה בלימוד מלאכת הכתיבה האקדמית, כך ייקל עלינו בהמשך הדרך. לרוב, העבודות הראשונות הן מצומצמות יותר בהיקפן ובדרישות שלהן ועם ההתקדמות בלימודים, ההיקף והדרישות עולים. לכן כדאי לכתוב את העבודות האקדמיות שלנו ברצינות. כמובן שביצוע המשימה הוא אתגר, שהשלמתו מביאה סיפוק רב.

שלישית, וחשוב מכל, מטרת הכתיבה של עבודות (פרו-סמינריון, סמינריונים וכד') היא לתת בידינו כלים מקצועיים להמשך הקריירה שלנו. סטודנט שיכתוב עבודות טובות במנהל עסקים, יצטיין בלימודיו ולכן ייקל עליו למצוא עצמו בשוק העבודה, וכמובן שיהיו בידיו כלים טובים לביצוע תפקידו במקום העבודה.
מעבר לכך, ביצוע מחקר אקדמי או כתיבת עבודה תיאורטית, מרחיבה את אופקי הסטודנט, ומעבר להתמקצעות בתחום מסויים, היא מספקת כלים אנליטיים כלליים בהם נוכל לעשות שימוש בכל תחומי החיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה