עבודות.קום

יום חמישי, 14 בינואר 2010

סמינריון בשיווק

עבודת סמינריון בשיווק יכולה להתפרש על פני מגוון רחב של נושאים, זאת משום שתחום השיווק הינו תחום רחב הנוגע באספקטים שונים ורחבים של חיינו. החל משיווק של רעיון ראשוני וכלה בשיווק פרוייקטים גדולים.

בבחירת הנושא לעבודת הסמינריון מומלץ להתמקד בחברה או תאגיד שעליהם אפשר לבסס את הצעת המחקר ועל סמך זאת לנתח את פעילותה השיווקית והרעיונית ולייצא נתונים סטטיסטיים במסקנות המחקר, בעבודת הסמינריון.

במסגרת עבודת הסמינר ניתן לבחור תיאוריה שיווקית מסוימת או תחום כללי המתייחס אל ניהול השיווק. לדוג', תפיסת החברה במחקר שיווקי אסטרטגי את צרכי הלקוח הנוגעים למוצר האמור להיות משווק. במקרה זה, העבודה תציג את המוצר אותו החברה מעוניינת לשווק ותפורט התכנית האסטרטגית שנועדה לזהות ובסופו של דבר למצב את צרכי הלקוח.

בעבודות סמינריון בשיווק יש להביא מידע הסברתי על החברה ומבט כללי על פעילותה השיווקית. המידע יכלול פירוט על מוצרי החברה ושירותיה, יצירת הביקוש להם, קידום המכירות והמוצר וכן בירור צרכי הלקוח ומתן מענה בהתאם להם, תוך שינוי הגישה השיווקית בהתאם לשינויים בשוק ולצורכי הלקוחות. היעד הוא להתאים את המוצר על כל מאפייניו, אם התדמיתיים ואם הפיזיים, ללקוחות ולהביא לידי הצלחה ושגשוג של החברה בזכות זה.

במסגרת עבודת המחקר תיבחן הגישה השיווקית אותה בחרה החברה בהתאם לקו האסטרטגי המאפיין אותה.
כמו כן, ניתן לפרט לפני כן באופן תיאורטי את הגישות השיווקיות השונות ובהתאם לכך לקבוע מה הגישה שנבחרה על ידי החברה עליה נכתב הסמינריון.

גישות לדוגמא: גישת הייצור מייצגת את הדגש על ייצור והפצה המוניים של המוצר המשווק מתוך מחשבה כי הצרכן מעוניין בזמינות גבוהה של מוצר שיהיה בעיקר זול. גישת המוצר לעומתה מדברת על השקעה באיכות המוצר ולא על זמינותו. גישת המכירות מתמקדת יותר בצרכן ופחות במוצר ודוגלת בהפעלת לחץ למטרת שכנוע הצרכן לרכוש את המוצר. לבסוף, הגישה השיווקית דוגלת בהתאמת איכות המוצר לרצון הלקוח ולאחר מכן הוזלת המוצר במחיר.

במסגרת העבודה בשיווק יש להתאים את החברה והמוצר שנבחרו לסוג הגישה שנבחרה.
בסיומה של עבודת המחקר, יש להביא סיכום של הממצאים הנובעים מהמחקר שנעשה בעבודה והסבר קצר על משמעותם.

אפשר לציין כי מקורות לעבודות בשיווק ניתן לאתר בקלות באמצעות האינטרנט או בספריות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה