עבודות.קום

יום שלישי, 12 בינואר 2010

סמינריון ביחסים בינלאומיים

למרות שאנו חיים בעידן שבו העולם הוא כפר קטן וגלובלי, קיימים סכסוכים ומשברים רבים בין מדינות. מדיניות חוץ של מדינה מסוימת משפיעה מאד על מדיניות הפנים שלה ועל מצבה בהתאם לכך, בהיבטים חברתיים שונים.

יחסים בינלאומיים (יחב"ל) הינו תחום הנלמד במסגרת לימודי מדע המדינה ועוסק בחקר מדיניות החוץ של מדינות העולם ובמסגרתו נהוג לערוך עבודות מחקר המנתחות את ניהול מדיניות החוץ של המדינות. בין השאר נכתבות עבודות סמינריוניות בנושא, תוך התמקדות בארגונים ובמערכות בינלאומיים שגם להם יש השפעה על מדיניות החוץ. ישנן עבודות מחקר המתמקדות אף בתאגידים חובקי עולם שיש להם השפעה לא מועטה על היחסים הבינלאומיים.

עבודה הנכתבת בתחום היחסים הבינלאומיים עשויה לכלול בתוכה היבט המתייחס אל תופעות פוליטיות והתנהגות פוליטית פנימית וכיצד היא משפיעה על פעילות חוץ מדינית. על העבודה לכלול חומר תיאורטי המתייחס להגות המדינית או לתיאוריות ולמדיניות הציבורית של הממשל או התאגיד עליו בחר כותב עבודת הסמינריון לכתוב.


לדוג', ניתן לכתוב עבודת סמינריון שתיקח את מדינת ישראל ומדיניות החוץ שלה כלפי מדינת טורקיה ולסקור את התהליכים הפוליטיים וקביעת המדיניות של מדינת ישראל מולה, בטווח זמן מוגדר (כמו למשל, השנה האחרונה). בעבודות המחקר יש להביא תיעוד והוכחות לכך שהחלטות מדיניות מסוימות יוצרות השפעה על היחסים בין שתי המדינות, ומהן ההשלכות שנובעות מכך.

המחקר אמור להראות כי למדיניות חוץ קיימת השפעה על יחסים בינלאומיים בין מדינות וכיצד זה בא לידי ביטוי.

בנוסף, בעבודת הסמינריון בתחום היחב"ל ניתן להתייחס לאספקטים נוספים של התנהלות המדינה כגון: אסטרטגיה ביטחונית, דיפלומטיה ומשא ומתן, והשפעת מערכות פנימיות על מדיניות החוץ כולה.

יש לציין כי כיוון שמדובר בתחום רחב, הרי שקיים חומר רב בתחום היחסים הבינלאומיים וניתן למצוא נושאים רבים ומגוונים לעבודת מחקר.


היסטוריה בינלאומית היא תחום רחב היקף ולכן עבודות סמינריון ומחקרים רבים שנעשים בתחום מסתמכים גם על העבר וגם על ההווה ונוגעים לכל אדם שהוא אזרח מדינה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה