עבודות.קום

יום רביעי, 20 בינואר 2010

עבודות בניהול השיווק

עבודות סמינריוניות רבות נוגעות בתחום ניהול השיווק. למעשה מדובר בתהליך המכיל בתוכו ניתוח, תכנון, יישום, תיאום ובקרה של מוצר, קידומו והפצתו. מדובר ביצירת רעיונות ושירותים לצורך ביצוע עיסקאות ומתוך כך להשיג את מטרות הארגון וליהנות מרווחה כלכלית.
התהליך כולל קבלת החלטות בנוגע לשיווק המוצר או השירות המוצע על ידי הארגון על מנת שהלקוח יצרוך וישלם עבורם.

כפי שכבר נכתב בפוסט קודם על סמינריון בשיווק, קיימות תפיסות ניהול שיווק שונות:
תפיסת הייצור - הצרכנים מעדיפים מוצרים בהישג יד שיוכלו לעמוד בעלותם הכספית. החברה צריכה להתרכז בשיפור יעילות הייצור וההפצה.
תפיסת המוצר - שימת דגש על פרסום ויחסי הציבור. הגברת המודעות בקרב הצרכנים הפוטנציאליים למוצר והעלאת ערכו בעינהם. מתבצעות החלטות לגבי המוצר כגון בעקבות ניתוח צורכי הלקוחות. נקבעים עיצוב המוצר ומיתוג וכו'. הארגון יוצא מנקודת הנחה כי הצרכנים יעדיפו מוצרים איכותיים יותר ולכן הוא יתתמקד בשיפור איכות המוצר.
התפיסה המכירתית - קביעת מחיר המוצר. עבודת המחקר תציג את שני סוגי המחירים: מחיר כלכלי ומחיר שיווקי. המחיר הכלכלי הינו ניתוח שמתבצע על מנת לחשב את עלות המוצר לארגון בתוספת הרווח הרצוי. התפיסה טוענת כי הצרכנים יקנו ממוצרי החברה רק אם הארגון ישקיע מאמצים רבים בקידום מכירות. המטרה היא הגדלת נפח המכירות בלבד באמצעות קבלת החלטות לגבי תהליך המכירה וההפצה של המוצר. ניהול המכירות נוגע בבחירת נקודות מכירה, שיטות הפצה ויצירת ממשק פיסי נוח לנגישות המוצר ללקוח.
התפיסה השיווקית - המחיר השיווקי הוא המחיר המירבי אשר יהיה מוכן הלקוח לשלם עבור המוצר לעומת הביקוש שלו. המחיר ייקבע בדרך כלל כמחיר שיווקי בתנאי שאינו פחות מהמחיר הכלכלי.

בניהול השיווק שמים דגש על הצלחת מטרות הארגון על ידי הגדרה נכונה של צרכים ורצונות של קהלי מטרה השונים וסיפוקם המירבי. המטרה היא להשיג יעילות גבוהה, תמורת השקעה שתפגע כמה שפחות כלכלית בארגון. כמו כן, הארגון שם לנגד עיניו הצלחה שיווקית על פני המתחרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה