עבודות.קום

יום שני, 20 ביולי 2009

עבודות מחקר בנושא 'מערכות מידע'

מערכות מידע הינן תוכנות מחשב המסייעות בארגון של מידע ובאמצעות כך בניצול יעיל יותר שלו.
עם התפתחות האינטרנט, כמות המידע הזמין לכל אדם המחובר לרשת
גדלה בטור הנדסי. אמנם רובנו משתמשים במערכת מידע כלשהי - למשל תוכנת ה'אאוטלוק' המארגנת את הדואר האלקטרוני שלנו וכן דברים נוספים- אך מערכות המידע הרציניות יותר מיועדות בעיקר לארגונים - ממשלתיים, עסקיים וכד'. היתרון הבסיסי של מערכת מידע ממוחשבת, או דיגיטלית, היא בגמישות שלה והקלות שהיא מאפשרת בשליפת מידע ועיבוד שלו.

התחום נלמד בעיקר במחלקות להנדסת מחשבים, אך גם כחלק מתחום מנהל העסקים, וזאת בשל הצורך ההכרחי-כמעט של עסק לנהל את עצמו באמצעות כלים ממוחשבים. יש לציין כי למערכות מידע יכולים להיות יישומים בתחומים נוספים, כמו למשל בגיאוגרפיה (מערכות GIS).

באופן כללי מאוד, עבודות בנושא מערכות מידע הן למעשה פרויקטים של הכנת תוכנה במחלקה להנדסת מחשבים, ופרויקטים שעיקרם אפיון ותיאור מערכות מידע במחלקות לניהול.
נציין כאן מאפיינים של עבודות במערכות מידע מתחום מנהל העסקים. עבודות אלה יכולות לעסוק בהקמת מערכת חדשה, שדרוג מערכות קיימות, בדיקת פוטנציאל להקמת מערכת מידע, בחירת סוג מערכת מידע לארגון (ERP, CRM וכד') ועוד.
כמו במרבית העבודות במנהל עסקים,
עבודות אלה יכללו רקע על הארגון העסקי, הסביבה העסקית בה הוא פועל וכו'. מעבר להיבטים הטכניים, על עבודות אלה לבחון גם את התועלות העסקיות של המערכת, עלויות שלה, הטמעתה במערכת הארגון וכד'.

חלק מנושא מערכות המידע הוא גם מיחשוב ברמה של כניסה לתחום האינטרנט והמסחר האלקטרוני המצריך כמובן קיומן של מערכות מידע ממוחשבות. למעשה, ניתן לראות באתר אינטרנט מסחרי כמערכת מידע הנמצאת ברשת ומאפשרת מסחר אלקטרוני וקשר עם הלקוחות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה