עבודות.קום

יום רביעי, 1 ביולי 2009

נושאים לעבודות ומחקרים בחינוך

תחום החינוך הוא תחום רחב וכולל מגוון של תחומי משנה והתמחויות. סטודנטים הלומדים חינוך יכולים להתמחות בנושאים כמו: חינוך לגיל הרך, חינוך מיוחד, חינוך גופני וכו', וכבכל תחום לימודים אקדמי, במהלך הלימודים יש לכתוב עבודות.
עבודות בחינוך מיוחד כוללות נושאים כמו לקויות למידה, שילוב של ילדים עם צרכים מיוחדים, טיפול חינוכי בילדים עם תסמונות ADHD, פיגור שכלי וכד'. עבודות בחינוך גופני תעסוקנה בתרומת הפעילות הגופנית לבריאות ולהתפתחות הילד, תכניות לימוד בחינוך גופני וכד'.

על עבודות בחינוך, כמו כל עבודה אקדמית, לענות על כללי הכתיבה האקדמית הכוללים ציון מראי מקום, רשימה ביבליוגרפית, ניסוח רהוט וכו'.
ישנם מספר סוגים של עבודות בחינוך:
* עבודות מחקר הדומות באופיין לכל עבודת מחקר בתחום מדעי החברה. עבודות אלה יכולות להיות עבודות מחקריות - מחקר תיאורטי, מחקר כמותי או מחקר איכותני. לדוגמא, עבודה כמותית הכוללת מחקר שבוצע באמצעות שאלון לגבי הנושא 'חרדת בחינות', או מחקר איכותני באמצעות ראיונות הבודק את קליטתם של תלמידים בפנימיה.
* ניתוח והערכה של תכניות לימוד ושיטות הוראה. לדוגמא, ניתוח של תכניות הלימוד באזרחות לאורך השנים.
* בניית תכנית לימודים. בעבודות מסוג זה, הסטודנט מתנסה בבנייה של תכנית לימודים בנושא מסויים, תוך התייחסות לחומר תיאורטי בנושא הוראה. לדוגמא, תכנית למניעת שימוש בסמים. לעיתים, עבודות אלה גם יתארו וינתחו את העברתה של תכנית הלימודים בפועל.

תחומים בחינוך שהם בין-תחומיים כוללים נושאים כמו:
* מינהל חינוכי, הבוחן את אופן הניהול של מוסדות חינוך ומשתמש בפרקטיקות של מינהל עסקים. לדוגמא, בדיקת שביעות רצון ומוטיבציה של מורים, או עמדות של מורים לגבי המגמה של מעבר לניהול עצמי של בתי ספר.
* פסיכולוגיה - עבודות הכוללות היבטים פסיכולוגיים עשויות לעסוק בזכירה של חומר לימודי (פסיכולוגיה קוגניטיבית) או בדיקה של השפעת הדימוי העצמי על ההישגים הלימודיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה