עבודות.קום

יום חמישי, 23 ביולי 2009

עזרה בכתיבת עבודות אקדמיות

רבים מהסטודנטים המקבלים את מטלת הכתיבה הראשונה נוטים להיבהל קמעה (בלשון המעטה).
חשוב לדעת כי כתיבת טקסטים אקדמיים היא מיומנות הנרכשת עם הזמן ולא בהכרח כישרון או מתת אל. כך, כתיבת העבודות הראשונות עשויה להיות קשה ומתסכלת, אך ככל שנתמודד עם הבעיות מוקדם יותר, כך יהיה קל יותר בהמשך, בכתיבת העבודות הרציניות יותר.

המקור הראשון לעזרה בכתיבת עבודות היא המנחה/המתרגל/ת. חשוב לקבל ממנו/ה את רשימת הדרישות לכתיבת העבודה ולהבין דרישות אלה. סביר להניח שבכתיבת העבודות הראשונות תקבלו עזרה רבה יותר מהמנחה/מתרגל מאשר בעבודות המתקדמות יותר, ולכן חשוב לנצל עזרה זו. הבנת כללי הכתיבה האקדמית בשלב מוקדם ככל האפשר, תמנע רגשות הלם וחרדה לכשנגיע לשלב כתיבת העבודה הסמינריונית.

כמובן, עם ההתפתחות העצומה של רשת האינטרנט, קל יותר לקבל עזרה. משאבי אינטרנט כוללים גישה נוחה וקלה לספריות האוניברסיטה, למידע אקדמי כמו מאמרים מכתבי עת אלקטרוניים, לארכיוני העיתונות, וגם לעבודות מוכנות בנושאים שונים היכולות לסייע לנו כדוגמאות.
עבודות מוכנות ניתן למצוא בספריות האוניברסיטה, אם כי לרוב מדובר בעבודות תיזה של תואר שני. אפשרות נוספת היא רכישת עבודה אקדמית מוכנה ממאגרי עבודות. עיון בעבודות שסטודנטים כתבו כבר יכולות לסייע בהבנת כללי הכתיבה האקדמית, בדרכים לפיתוח רעיונות וגם באיתור מקורות ביבליוגרפיים לעבודה שאנו כותבים.
קיימים גם מדריכים רבים המתפרסמים חינם באינטרנט אשר עוסקים בכתיבה האקדמית על היבטיה השונים. עיון במידע זה ולמידתו בשלבים הראשונים של כתיבת העבודה עשוי למנוע טעויות רבות וחסוך זמן בתהליך הכתיבה (לדוגמא, "המדריך לכתיבה אקדמית" מאת אלי יזרעאלי).
בנוסף, ניתן גם להסתייע בסטודנטים אחרים או באנשים העוסקים בתחום הכתיבה האקדמית, אך כאן מדובר בשירות בתשלום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה