עבודות.קום

יום רביעי, 29 בספטמבר 2010

עבודות בנושא הפרעות אכילה

אוכל משמש לעיתים כגורם מנחם בשעת מצב רוח ירוד, ולעתים אנשים אוכלים לאו דווקא כשהם רעבים, אלא כתוצאה מלחץ נפשי, עצבנות, דיכאון. לאחרון יש גם את ההשפעה ההפוכה, של הימנעות מאכילה בזמן דיכאון.
כשמדברים על הפרעת אכילה, האסוציאציה הראשונה שעולה היא להפרעות אכילה הקשות ביותר כמו אנורקסיה ובולימיה. מלבדן יש גם הפרעות אכילה כמו אכילת יתר כפייתית, השמנת יתר ועוד הפרעות קלות יותר. הפרעת אכילה היא למעשה הפרעה נפשית המתבטאת באכילה לא סדירה שעלולה לגרום ואף גורמת לנזק לגוף ולנפש, שבמקרים קיצוניים עלולה לגרום למוות.

עבודות אקדמיות העוסקות בהפרעת אכילה ייכתבו במסגרת לימודי פסיכולוגיה, פסיכיאטריה, לימודי רפואה, וגם במסגרת לימודי עבודה סוציאלית - מהבחינה החברתית-סיעודית. עבודות אקדמיות על הפרעת אכילה יכולות להיכתב על אחת ההפרעות הנ"ל כמו בולימיה או אנורקסיה, מבחינת הגורמים השונים להפרעה כמו דיכאון, דימוי עצמי וחוסר הערכה עצמית, ועוד גורמים נפשיים אחרים. אפשר לכתוב מגוון עבודות על הסיבות הנפשיות השונות הגורמות להפרעת האכילה עצמה ובעקבותיה, כמו על הנזקים הגופניים שעלולים לקרות, אולם ניתן גם לכתוב על מקרים מיוחדים שאינם דווקא קשורים להפרעות האכילה השכיחות ביותר, או לקבוצות הגיל השכיחות יותר שבהן יש פוטנציאל להופעת ההפרעה (שהן מגיל 12 עד גיל 41). החשיבות בכתיבת עבודות על מקרים מיוחדים ולא מקרים שכבר נכתבו עליהם עבודות אקדמאיות לרוב נובעת בראש ובראשונה מהעובדה שהמחקר אמור למצוא ולפתח רעיונות חדשים וידע חדש, ומשום שעבודות כאלה ייצרו יותר עניין ותהיה בהן חדשנות וחשיבות מחקרית.

עבודה אקדמאית כזו לדוגמה יכולה להיכתב על נשים בהיריון ועל הרגלי האכילה שלהן בתקופת ההיריון, זאת באמצעות סקר שייערך בקרב נשים בהיריון על הרגלי האכילה שלהם. עבודה ייחודית אחרת לדוגמה יכולה להיכתב על הפרעות אכילה בקרב גברים הומוסקסואליים, שמתארת טיפול בנער בעל הפרעות אכילה, המתחבט בשאלת זהותו המינית.

כבכל עבודה - עבודה אקדמית רגילה, עבודת סמינר או עבודת תזה בנושא של הפרעת אכילה, יש להיעזר במקורות אשר יעזרו לבסס את המחקר. את המקורות יש להביא ברשימה ביבליוגרפית, עפ"י כללי הכתיבה האקדמית.

מספר אתרים שמסבירים על הפרעות אכילה:
הפרעת אכילה באתר בטיפולנט, אתר הפרעות אכילה.
ספרים בנושא: כיצד לעזור לילדך להתגבר על הפרעות אכילה,
וטיצ'מן, בתני א', הוצאת אח, 2010;
אכילה בהיסח הדעת
,
בריאן וואנסינק, הוצאת פוקוס, 2007;
טיפול בהפרעות אכילה
,
סטיב בריגס, הוצאת אסטרולוג,
הפרעות אכילה ושליטה בגוף
,
מרי לוונס, הוצאת אח.
מקורות אקדמיים נוספים ניתן לאתר באמצעות הקטלוג המאוחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה