עבודות.קום

יום ראשון, 12 בספטמבר 2010

עבודות בנושא 'המנהל כמנהיג'

מנהיגות נמדדת ביכולת להוביל קבוצת אנשים לעבר מטרה מסוימת ובתכונות אופי ייחודיות כמו הגדרת המטרה, שהיא מטרה לטווח רחוק שיש לה השפעה מרחיקת לכת על המקום שעליו היא רוצה להשפיע; דוגמה אישית, אומץ, הבנה באנשים, יכולת להובלת שינויים ועוד.
בארגון או בחברה עסקית, מנהל שהוא מנהיג הוא מנהל שיש לו יכולת להוביל את עובדי החברה להשגת יעדים משותפים של החברה ויש לו רמת ביטחון עצמי גבוהה ויציבות גבוהה. מנהל שהוא מנהל-מנהיג ייקח יותר סיכונים על מנת לנסות וליצור שינוי מהותי על מנת שבסופו יוגדלו הרווחים של החברה.

בין הנושאים הקשורים באופן מובהק למנהיגות בניהול הם מנהיגות בארגונים, התנהגות ארגונית שכוללת מידע על הדרכים שבהן אנשים העובדים במסגרות ארגוניות מתנהלים באופן אישי וקבוצתי כשהמטרה היא לשפר את היעילות של הארגון ושל אופי ותנאי העבודה של העובדים; ואסטרטגיה עסקית שמובילה תהליכים של תכנון ובנייה של מהלכים עסקיים שיובילו את הארגון להצלחה כלכלית.

עבודות אקדמאיות בנושא "המנהל כמנהיג" יכולות להתייחס לתיאוריות העוסקות בהתנהגות ארגונית או באסטרטגיה עסקית כמו תיאוריית הצרכים של מקלילנד ואחרות, ולקשור אותן בדוגמה ממשית של מנהל שהוא מנהיג, כמו נגיד בנק ישראל הנוכחי, סטנלי פישר או ביל גייטס, מנכ"ל מיקרוסופט בעבר, שהצליחו להעמיד, בזכות תכונות האופי שלהם והחשיבה הארגונית והעסקית שלהם, מודלים שהיו להצלחה.
על העבודה, בין אם היא עבודה במסגרת קורס לתואר ראשון ובין היא מתקדמת יותר כמו עבודה פרו-סמינריונית או סמינריונית, לכלול מבוא שיציג את שאלת המחקר, פרק אחד או כמה פרקים, וסיכום שבו יוצגו מסקנות המחקר. להדרכה מפורטת בכתיבת עבודה אקדמאית ראה "המדריך המלא לכתיבה אקדמית" מאת אלי יזרעאלי.
דוגמאות לעבודות שנכתבו על נושא המנהל כמנהיג: מנהל בית הספר כמנהיג חינוכי; עמדותיהם של מורים לגבי תפקיד המורה כמנהיג; הבדלים בעמדות בין נשים לגברים על תכונות המנהיג; ניהול ומנהיגות בבנק לאומי - ניתוח מנהיגותה של גליה מאור ע"פ התיאוריה של מינצברג ובחינת שני סוגי מנהיגות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה