עבודות.קום

יום שלישי, 7 בספטמבר 2010

עבודות על התעללות מינית

כאשר מישהו כופה התנהגות מינית לא רצויה על אדם אחר, למשך תקופה ממושכת, מדובר בהתעללות מינית. סוגי ההתעללות המינית כוללים הטרדה מינית, כגון אמירות בעלות אופי מיני שאינן רצויות על האדם המוטרד, נגיעות בעלות אופן מיני, התנכלות על רקע מיני, ועד לאונס וכפיית יחסי מין. כשהקורבן צעיר מגיל ההסכמה בחוק, קרי הוא קטין, ההתעללות המינית נהפכת להתעללות מינית בילדים.
קיימים סוגים של אונס או תקיפה מינית; מציצנות, אמירות בעלות אופי מיני, אונס, חשיפה של אברי המין, חשיפת ילדים לחומרים פורנוגרפיים. ההתעללות המינית יכולה להתבצע בתוך המשפחה, כלפי בת הזוג או הילדים, או כלפי עובד שנמצא תחת מרותו של המתעלל, כלפי ילדים, ועוד.

עבודות אקדמיות בנושא התעללות מינית יכולות להיכתב מן ההיבט המשפטי של הנושא, מן ההיבט הפסיכולוגי, ההיבט החברתי, וכו'. רצוי שהעבודה (עבודת קורס, עבודה פרו-סמינריונית, סמינריונית וכו') תתמקד בנושא ממוקד ולא בנושא כללי מדי, בכדי להימנע מ"התפזרות" לכיוונים רבים מדי, הרחוקים מנושא המחקר.
לדוגמא, ניתן לכתוב עבודה בתחום של התעללות מינית שתבחן את הקשר בין שימוש בסמים בבגרות והתעללות מינית בילדות. נושאים לעבודות נוספות בהתעללות מינית: הקשר בין התעללות מינית בילדות ועבריינות מין בבגרות בקרב נשים; התעללות מינית בילדות כגורם לפדופיליה בבגרות; זיהוי התעללות מינית אצל ילדים ופתרון הרחקת הילד.

בכתיבת העבודה ייעשה שימוש במקורות ביבליוגרפיים (ספרים, מאמרים, דוחות, נתונים סטטיסטיים וכד') שנכתבו בנושא של התעללות מינית על מנת לבסס את השערת המחקר המוצגת בעבודה, להוות רקע לעבודה, לתמוך בעמדות הכותב ולהציג את המחקר שנעשה בתחום.
מקורות ספרותיים לדוגמה בנושא התעללות מינית:
מעולם לא סיפרתי על זה לאף אחד, ניהול החשיפה הראשונית של זיכרונות התעללות מינית
, ג'ניס ג'סקר, הוצאת אח - ספר הדרכה לפסיכולוגים המייעץ איך להתנהג ולטפל במטופלים שעברו התעללות מינית;
התעללות מינית בילדים – תיאוריה ודרכי טיפול, טילמאן פרניס, הוצאת אח, קדמן,י.(1992).
החוק למניעת התעללות בקטינים וחסרי ישע-נקודת מפנה ביחס החברה הישראלית להתעללות בילדים. בטחון סוציאלי. גליון 38. ע"מ 135-146.;
באתר של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית ניתן למצוא מאמרים ורשימה של ספרים בנושא התעללות מינית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה