עבודות.קום

יום רביעי, 29 בספטמבר 2010

עבודות על דרום אמריקה

דרום אמריקה היא היבשת החמישית בגודלה, אחרי אסיה, אפריקה, אירופה ואמריקה הצפונית. רובן המוחלט של מדינות דרום אמריקה שייכות גם לגוש אמריקה הלטינית שהשפה בהן התפתחה מההשפה הלטינית כמו ספרדית ופורטוגזית. הגדולה ביותר בדרום אמריקה, גם מבחינת שטח וגם מבחינת גודל האוכלוסייה, היא ברזיל.

העניין האקדמי בדרום אמריקה כולל רבים מתחומי העיסוק במדעי הרוח והחברה: היסטוריה, לשון, כלכלה, גיאוגרפיה פיזית, גיאוגרפיה אנושית, מדעי המדינה, אמנות, תרבות וספורט. במסגרת הלימודים האקדמיים ייכתבו עבודות על היבטים שונים של הנושא (מחקרים, עבודות פרו-סמינריון, עבודות סמינר וכו').

מבחינה היסטורית, ניתן לבחון בעבודות את ההתפתחויות האנושיות והדמוקרטיות שחלו במדינות דרום אמריקה, החל מהתיישבות, מעורבות בינלאומית, השלטון ועוד. עבודות אקדמיות על דרום אמריקה עשויות לעסוק גם בכלכלת דרום אמריקה מבחינת ההתפתחות הכלכלית של כל אחת מהמדינות בנפרד, או כלכלת היבשת מול שאר העולם, או השוואה של כלכלת אחת המדינות לשאר מדינות דרום אמריקה, ועוד. סוגיה כלכלית בה ניתן לדון במסגרת זו הוא איגוד הסחר החופשי של דרום אמריקה ושבו חברות ארגנטינה, אורוגוואי, אקוודור, ברזיל, בוליביה, ונצואלה, מקסיקו, פרו, פראגוואי, צ'ילה וקולומביה ומטרתו למנוע מגבלות סחר בין המדינות החברות בו ולעודד תיעוש של מדינות אלה.

מבחינה גיאוגרפית, ניתן להתייחס לאיזור כמכלול (גיאוגרפיה רגיונלית) או לאלמנטים בתוכו. לדוג', ניתן לחקור את האיזור כחלק מתהליכי טקטוניקת הלוחות (הלוח הדרום אמריקאי). מן הבחינה העירונית, ניתן לחקור את תופעת העיור ולהתמקד בתופעת הפאבלות בברזיל.
בהיבט של מדע המדינה ניתן להתייחס ליבשת זו מן הבחינה הפוליטית ולבחון את עלייתם של משטרים שמאליים (ברזיל של לולה, צ'ילה ועוד). עוד ניתן לבחון את יציבות המשטרים והדמוקרטיה במדינות אלה שהיו בעבר תחת שלטון צבאי/דיקטטורי.
דוגמא נוספת לדיון היא סכסוכים ועימותים בין מדינות היבשת. לדוג', המתיחות והסכסוך בין ארגנטינה וצ'ילה ויישובם ב – 1985, והתמקדות בגורמים ובסיבות הסמויות והלא סמויות אשר השפיעו על כל שלב משלבי הסכסוך בין ארגנטינה לצ'ילה, עד ליישובו ב- 1985.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה