עבודות.קום

יום ראשון, 27 ביוני 2010

עבודות בנושא אמריקה הלטינית

אמריקה הלטינית הוא כינוי למדינות אמריקה אשר שפתן העיקרית היא ספרדית או פורטוגזית, שפות שהתפתחו מהשפה הלטינית, ומכאן הכינוי "אמריקה הלטינית". גוש אמריקה הלטינית מונה 21 מדינות שהעיקרית בהן היא ברזיל, ששטחה מהווה כ-40% משטחה הכולל של אמריקה הלטינית.

עבודות אקדמאיות יכולות להיכתב על אחת המדינות השייכות לגוש אמריקה הלטינית, על שתי מדינות או יותר מהגוש, על ההשפעה של גוש אמריקה הלטינית בזירה הבינלאומית, מבחינה פוליטית וכלכלית, על השפעתן על התרבות העולמית ובכלל זה על עולם הכדורגל או לחילופין על עולם הקולנוע, על השפות המדוברות במדינות אמריקה הלטינית, על רב התרבותיות שבמדינות אמריקה הלטינית השונות, על נושא איכות הסביבה, וכמובן על השפעתה של ארצות הברית ויחסיה עם מדינות אמריקה הלטינית; ועוד מגוון נושאים בתחומים שונים.

בבואכם לכתוב עבודה אקדמאית, [פרו-סמינריונית, סמינריונית, עבודת סיכום או אמצע קורס (רפרט)], הדבר החשוב הראשון הוא לבחור נושא מסוים אחד ולא להתפזר על כמה נושאים או לבחור בנושא כוללני מדי, אחרת אפשר לכתוב עבודה רחבת-היקף יתר על המידה, דבר שיקשה על קורא העבודה להבין במה העבודה עוסקת, ועלול גם ליצור חוסר אמינות משום הקושי להביא סימוכין לנתונים שמובאים במהלך העבודה.
לאחר שנבחר נושא לעבודה יש להציג אותו במבוא לעבודה, שיתאר את הנושא בקצרה; טענת המחקר של העבודה – מה אנחנו רוצים לשאול על הנושא שבחרנו, ומה היא ההנחה שאותה אנחנו רוצים לבסס?; הדרכים לביסוס ההנחה: סקירת מטרות העבודה ושיטת המחקר שבהן נשתמש.
גוף העבודה יכלול פרקים הנוגעים לשאלת המחקר ולטענת המחקר ושיסקרו חומר תיאורטי בנושא; בסיום העבודה יש להציג סיכום שבו יוצגו מסקנות המחקר. לאחריו יש לכלול רשימה ביבליוגרפית עפ"י כללי הכתיבה האקדמאיים.

עבודה לדוגמה על אמריקה הלטינית יכולה לדון בפועלו של נשיא ברזיל הנוכחי לואיז אינסיו דה סילבה, מהקמת מפלגת הפועלים הברזילאית והאידיאולוגיה המרקסיסטית שלה, דרך בחירתו לנשיא ברזיל ב-2002, הרפורמות החברתיות שביצע בברזיל ומדיניות החוץ של ברזיל בשנות כהונתו, מהיחסים עם מדיניות אמריקה הלטינית השונות, עד ליחסים עם ארה"ב והגוש האירופי וכלה ביחסים עם מדינות ערב וישראל. עבודה אחרת יכולה להתייחס לנשיא ונצואלה, הוגו צ'אבס, המתנגד למדיניות ארה"ב ומסוכסך עמה והידוע בהתבטאויות אנטישמיות כלפי ישראל, ובתמיכה בתנועת החמאס. עבודות מסוג זה יעשו שימוש בכלי מחקר מתחום היחסים הבינלאומיים והגיאופוליטיקה.

דוג' לעבודות אחרות על אמריקה הלטינית: קובה ונשיאה פידל קסטרו ויחסיה עם ארה"ב, משבר הטילים בקובה, החקלאות במדינות אמריקה הלטינית, תיירות ופשע באמריקה הלטינית, לבנים מול אינידיאנים ושחורים בברזיל, הספרות הדרום-אמריקאית; ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה