עבודות.קום

יום שלישי, 22 ביוני 2010

עבודות בשיווק

שיווק הוא תחום הנלמד במסגרת לימודי מנהל עסקים. כמעט כל מוצר או שירות בעולמנו סובב סביב שימוש בשיווק שהוא למעשה לב ליבו של קידום מכירות המוצר או השירות. הפעילות השיווקית צופה, מנתחת, בודקת ועוקבת אחר צורכי קהל היעד ועל ידי זאת קיים ניסיון להתאים את המושא המשווק לאותו קהל יעד, על פי הניתוח המקדים.
בעולם עסקי שהופך לתחרותי יותר יותר, השיווק הוא כלי משמעותי בהתמודדות, כאשר אמצעי השיווק משתכללים כל העת (עד כדי שימוש בכלים מדעיים כמו בדיקת גלי מוח).

בכתיבת עבודות אקדמאיות בשיווק ניתן להתמקד בארגון שמספק מוצר או שירות כלשהו ולבצע מחקר על האסטרטגיה השיווקית שבה הוא משתמש על מנת להצליח לכבוש את קהל היעד ולהשיג את התועלת המירבית מהשיווק.
עבודה אחרת יכולה לעסוק בחסרונות וביתרונות של תוכן שיווקי בהשוואה לאפשרויות פרסום אחרות. בעבודה ייבחנו השחקנים המניעים את התוכן השיווקי ודוגמאות של שימוש בתוכן שיווקי בטלויזיה ובקולנוע.
בכתיבת עבודת סמינריון על מוצר מסויים לדוגמא, יילקח המוצר בחשבון בעבודה מבחינת תמהיל השיווק שכולל את מאפייני המוצר, המחיר של המוצר המיקום שבו יימכר המוצר ושיטות הפרסום והמדיה באמצעי התקשורת השונים. עוד בכתיבת העבודה האקדמית ייבדקו אפקטיביות ויעילות החברה, הטקטיקות השונות של הסביבה העסקית וכן בדיקה אמפירית של תוצאות שיווק המוצר.

בעת כתיבת עבודות אקדמאיות ניתן להשתמש במקורות כמו ספרי שיווק, מאמרים מכתבי עת העוסקים בשיווק ופרסום, סקרי דעת קהל, ראיונות וכד'. ניתן לאתר מקורות גם באמצעות חיפוש בספריות אקדמאיות וכן באמצעות חיפוש מידע ברשת האינטרנט, עיון בעבודות מוכנות של סטודנטים וחיפוש בספריות מקוונות ברשת.
דוגמאות למקורות ביבליוגרפיים בעבודה אקדמית בשיווק:
קוטלר,פ ' הורניק,י' (2000). ניהול השיווק המהדורה הישראלית, תל אביב, האוניברסיטה הפתוחה.
http://www.allmarketing.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה