עבודות.קום

יום חמישי, 10 ביוני 2010

עבודות בפסיכולוגיה

לימודי פסיכולוגיה הם לימודים אקדמיים שבמסגרתם לומדים הסטודנטים ומתמחים בענפי הפסיכולוגיה השונים על מנת בסופו של דבר להתמחות בטיפול קליני או ללכת לכיוון של מחקר בתחום.
בתקופת הלימודים האקדמיים מוגשות עבודות מחקר שונות בנושאים שונים ומגוונים השייכים לענפים השונים שבפסיכולוגיה, הכל בהתאם לסוג הקורס בו משתתף הסטודנט. עבודות אקדמיות בפסיכולוגיה מוגשות גם במסגרת לימודים בחוגים אחרים, למשל: לימודי חינוך מיוחד, קרימינולוגיה, עבודה סוציאלית וכד'.
הפסיכולוגיה היא למעשה תחום במדעי החברה העוסק בחקר הנפש, התפיסה וההתנהגות של האדם. היא התפתחה והפכה למדע מוכר בסוף המאה התשע עשרה ותחילת המאה העשרים על ידי הפסיכואנליטיקאי המפורסם: זיגמונד פרויד.

תחום הפסיכולוגיה הוא רחב מאוד וכולל תתי-תחומים רבים. כך, עבודות אקדמיות בפסיכולוגיה עוסקות בתחומי משנה מחקריים רבים, כמו: פסיכולוגיה חינוכית, פסיכולוגיה התנהגותית, פסיכולוגיה אישיותית ועוד.

דוגמאות לעבודות:
תחושת מסוגלות של מורות ותיקות במצבים ביטחוניים בישראל היא עבודת מחקר בפסיכולוגיה חינוכית. עבודה בפסיכולוגיה חינוכית עוסקת כאמור בפסיכולוגיה של התלמיד, המורה או כל פרט העובד או לומד במסגרת חינוכית כלשהי. בעבודה לדוגמא זו יתבצע מחקר על התמודדותן של מורות ותיקות בבתי ספר עם מצבי לחץ בעת תקופות ביטחוניות קשות במדינת ישראל. העבודה תבדוק באילו אמצעים, כלים ופעילויות שמקנה משרד החינוך, משתמשות מורות ותיקות בארץ על מנת להסביר לתלמידים על מצבים בטחונים ומה תחושת המסוגלות שלהן לכך.
השפעת ענישה באמצעות מכות על התפתחות הילד היא עבודת מחקר בפסיכולוגיה התפתחותית שהנה ענף בפסיכולוגיה העוסק בחקר השינוי הגופני, החברתי והרגשי והקוגניטיבי. בעבודה מסוג זה יתבצע מחקר על ההשפעות הרגשיות והגופניות שחווה ילד שהוריו משתמשים כלפיו באמצעי ענישה של אלימות פיזית הכוללת מכות.

נושאים נוספים: הפרעות קשב וריכוז - ADHD, לחץ וחרדה, דימוי עצמי, חלומות ובעיות שינה, פסיכופתולוגיה, תסמונת פוסט טראומתית - PTSD, ועוד ועוד.

עבודות שהן עבודות מחקריות שבמסגרתן בוצע מחקר אמפירי, יכללו (מעבר לסקירה של הספרות המחקרית הקיימת) מחקר שטח עצמאי. ישנם סוגי מחקר שונים ובהתאם לכך כלי מחקר שונים. בכל מקרה, בעבודות אלה, יכלל פרק של "שיטות מחקר" בו יוסבר על אופן ביצוע המחקר, מהם כלי המחקר ומהי אוכלוסיית המחקר. כמו כן יש לציין באיזה אופן נותחו התוצאות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה