עבודות.קום

יום רביעי, 23 ביוני 2010

עבודות בתיאטרון

התיאטרון הוא אחת מאמנויות הבמה העתיקות והמפותחות ביותר בהיסטוריה של היצירה. החל מהתאטרון היווני בתקופת יוון העתיקה שם הועלו טרגדיות וקומדיות של מחזאים כגון: סופוקלס, אייסכילוס, אוריפידס ועוד, בליווי של מקהלה יוונית, וכלה בצורות שונות של התיאטרון המודרני של ימינו, המשלב בתוכו צורות רבות של ביטוי על במה ואף במקומות לא קונבנציונאליים אחרים.
לימודי תיאטרון נערכים במסגרות אקדמיות ובמסגרות כמו בתי ספר למשחק. המסגרת האקדמית היא בעיקרה מסגרת עיונית-מחקרית ופחות חווייתית-מעשית. במסגרת לימודים אקדמיים בתיאטרון - לתואר ראשון או שני, יש לערוך עבודות בנושאים כמו תולדות התיאטרון והיבטים אמנותיים שונים, בהתאם לתפיסות והתיאוריות הרבות שהתפתחו סביב אמנות זו.
נושאים נוספים: סוגים וסגנונות באומנות התיאטרון; יחסי התיאטרון עם אמנויות אחרות; המקום התרבותי, אידיאולוגי, פוליטי, חברתי של התאטרון; יסודות השפה התיאטרונית; וכד'.

ניתן לכתוב עבודות אקדמאיות שבהן המחקר יתמקד בעלייתן של אסכולות שונות בתאטרון, הדרך שבה הן יושמו וההשפעה שהייתה להן על הקהל. למשל: עבודה אקדמית על התאטרון הריאליסטי במאה ה 19 ותחילת המאה ה 20 בהתבסס על מחזותיו הריאליסטיים של הנריק איבסן.
כמו כן, ניתן לבדוק מה הייתה הצלחת הסגנון ממנו הושפעו הצגות התיאטרון באותה תקופה והאם הייתה לכך הצלחה והמשכיות לאורך זמן רב; וכיצד סגנון תיאטרלי ספציפי מתקופה מסוימת בתאטרון יצר השפעה על סגנונות מאוחרים יותר שהתפתחו בעקבותיו ובהשראתו, או לחלופין, נוצר כאנטי תזה וכשהתרסה לסגנונות תיאטרליים קודמים.

ניתן לכתוב עבודות בתיאטרון שבהן תתבצע השוואה בין מדיום התיאטרון לבין מדיום אמנותי אחר כמו למשל: הקולנוע.
בנוסף, ניתן לכתוב עבודות על סוגים שונים של שימושים באמנות התאטרון כמו למשל: התאטרון הקהילתי, התאטרון הפוליטי ועוד.
עבודה שתעסוק בהיבט הפוליטי-חברת יכולה להיות בנושא "ערכי הדמוקרטיה והשתקפותם בהצגה מלכת האמבטיה של חנוך לוין", בה תידון הדמוקרטיה בראי האמנות דרך ההצגה.

מקורות ביבליוגרפיים בנושא ניתן למצוא כאן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה