עבודות.קום

יום חמישי, 10 ביוני 2010

עבודות בנושא ארצות הברית

כמעט כל עבודה אקדמאית בתחום מדעי הרוח והחברה יכולה, למעשה, להיכתב על ארצות הברית, המעצמה הגדולה בעולם - החל מעבודות אקדמאיות בהיסטוריה, גיאוגרפיה, מדעי המדינה, פוליטיקה וממשל, יחסים בין לאומיים, פילוסופיה, כלכלה, לשון, תקשורת, פסיכולוגיה, סוציולוגיה, ספרות, אמנות. אך לעניינינו, עבודות אקדמאיות במדעי המדינה על ארצות הברית ייכתבו בהקשר הפוליטי-מדיני, שגם בו ניתן לכתוב עבודות ברוב תחומי הלימוד והמחקר שהוזכרו לעיל (פרט ללשון, ספרות, אמנות, פסיכולוגיה) משום שמדע המדינה הוא תחום אינטרדיסציפלינרי ומשלב ידע מתחומים אלה.

אפשר לכתוב עבודות על ארה"ב במגוון נושאים כמו היווסדות ארה"ב, העבדות בארה"ב, החוקה של ארצות הברית, מלחמת האזרחים בארה"ב, ארצות הברית במלחה"ע ה-I, השפל הכלכלי הגדול בשנות ה-30 של המאה ה-20, תפקידה של ארצות הברית במלחה"ע ה-II ומיגור המשטר הנאצי, יחסי ארה"ב-בריה"מ בתקופת המלחמה הקרה ואחריה, לאחר נפילת המשטר הקומוניסטי, המיעוטים בארה"ב, יחסי שחורים-לבנים, התערבות ארה"ב במזרח התיכון וכמובן יחסי ישראל-ארה"ב, ועוד ועוד.
ניתן גם לעסוק באחת מ-52 המדינות של ארה"ב או להשוות בין כמה מהן, ובעיקר על העיקריות בהן, כמו ניו-יורק, קליפורניה, טקסס ועוד, ולכתוב על הפוליטיקה הפנימית שבהן, או בכל נושא אחר הקשור למחקר מדע המדינה כמו גיאוגרפיה, כלכלה וכד'.

מתוך רשימת התחומים שבמסגרתם אפשר לכתוב עבודה אקדמאית, סמינריונית או אחרת, על ארצות הברית, יש לבחור נושא מסוים אחד ולהתמקד בו. למשל, אם נבחר נושא בהקשר מדיני-פוליטי, אפשר לכתוב על מערכת הבחירות האחרונה שבה זכה ברק אובמה בנשיאות ארצות הברית. שאלת המחקר יכולה להיות – מה היו השיקולים של המצביעים הלבנים בבחירת אובמה? העבודה תעסוק בדפוסי ההצבעה השונים במדינות ארה"ב השונות ותסקור את התפלגות ההצבעה לפי האוכלוסיות השונות – לבנים, שחורים, יהודים, ערבים וכד'; בפרקים שיבואו לאחר המבוא שיסקור את נושא העבודה ויציג את שאלת המחקר והדרכים לפתרונה, יוצגו הנתונים השונים הקשורים להצבעה, לפניה, במהלכה, ואולי אף אחרי בחירתו של אובמה לנשיאות.
כמובן שבעבודה רצוי להסתמך על מקורות ספרותיים רבים ככל הניתן. בגלל שהנושא חדש יחסית יהיה אפשר למצוא את רוב המקורות בשפה האנגלית. ניתן גם להיעזר במאמרים שפורסמו ברשת האינטרנט על בחירת אובמה. בבחירת המקורות מרשת האינטרנט יש לנקוט במשנה זהירות ולבדוק שהמאמרים הם מיהמנים, כלומר מבוססים על עובדות ונתונים אמיתיים. בסיכום לעבודה יש להציג את המסקנות שעלו מהנתונים שנסקרו ומהפרשנויות השונות לנושא.

דוגמאות לעבודות אקדמאיות אחרות העוסקות בארה"ב: המקארתיזם בשנות ה-50, ארה"ב לעומת סין כמעצמה, ארה"ב לאחר הפיגוע במגדלי התאומים, יחסה של ארה"ב לנושא איכות הסביבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה