עבודות.קום

יום שלישי, 29 ביוני 2010

עבודות ברפואה משלימה (אלטרנטיבית)

רייקי, הילינג, יוגה, שיאצו, דיקור סיני, צמחי מרפא, הומאופטיה, רפואה הוליסטית, EMF, EFT, איזון גוף-נפש, ביו-אנרגיה, טווינה, פסיכודרמה, ועוד קשת רחבה ומגוונת של טיפולים רפואיים, שייכים לרפואה האלטרנטיבית, או הרפואה המשלימה, ואינם כלולים במסגרת הרפואה הקונבציונלית המודרנית ואינם מגובים במחקר מדעי. ב-2009 החליטה המועצה להשכלה גבוהה לא לאשר תארים אקדמיים למטפלים אלטרנטיביים, משום שלטענתה לרפואה המשלימה "אין בסיס מדעי". למרות זאת, ישנם רופאים המפנים את מטופליהם לטיפולים משלימים, וחלקם אף עוסקים ברפואה משלימה בעצמם. ישנם גם טיפולים ברפואה משלימה שממומנים על ידי הביטוח הרפואי.

כפי שציינו לעיל, הנושא אינו נלמד במסגרות אקדמיות, אך ישנן עבודות אקדמיות העוסקות בנושא מן ההיבט החברתי והעסקי. אף כי רוב המידע הקיים בנושא נמצא ברשת האינטרנט, בגלל שהנושא חדש יחסית, לא נעשו עליו מחקרים רבים. חלק גדול מן המידע המתפרסם, מפורסם ע"י בעלי אינטרס למשוך קהל לרפואה האלטרנטיבית, ולכן יש לדאוג ולשים לב לאובקייטיביות מירבית בבחירת המקורות שבהן נעשה שימוש בכתיבת עבודה אקדמאית על רפואה אלטרנטיבית.

עבודות על רפואה משלימה יכולות לבחון את המעמד החוקי של הרפואה המשלימה בישראל ובעולם. עבודה כזו תבחן את ראשיתה של הרפואה המשלימה בארץ, את ההתפתחות שלה, עד למעמד כמעט חוקי שבו טיפולים ברפואה משלימה מוצעים ע"י קופות החולים השונות בארץ, ובמספר בתי-חולים קיימות מחלקות התנדבותיות המציעות טיפולים משלימים שונים.

עבודה אחרת יכולה לעסוק בשאלה – רפואה אלטרנטיבית או רפואה משלימה? כלומר האם הרפואה המשלימה מוצעת כמשלימה לרפואה הקובנציונלית או יכולה להיות אלטרנטיבית לה.
עבודות אחרות יכולות לעסוק בביקורת על הרפואה המשלימה מצד הרפואה הקונבציונלית.

בהביאכם ציטוטים ממקורות שונים העוסקים ברפואה אלטרנטיבית, יש לבדוק, כאמור, את האובייקטיביות של המקורות. יש להסתמך כמה שיותר על מאמרים, או חלק ממאמרים, הכתובים בענייניות ושאין בהם הטיה לטובת אחד הצדדים. עדיף כמובן להביא את שני הצדדים- תומכי הרפואה הקונבציונלית לעומת תומכי הרפואה המשלימה, את טיעוני שני הצדדים ואם יכולה להיות הסכמה ביניהם.

מקור נוסף בו ניתן להיעזר הן עבודות מוכנות שנכתבו בנושא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה