עבודות.קום

יום רביעי, 30 ביוני 2010

סמינריון באנתרופולוגיה

משמעות המילה אנתרפולוגיה ביוונית היא "תורת האדם". אנתרפולוגיה הוא תחום העוסק בחקר האדם בכול הזמנים ובכול הממדים שלו. המושג "תרבות" הוא מרכזי בתחום האנתרופולוגיה מאחר והיא עוסקת בחקר האדם ומתייחסת למגוון התרבויות האנושיות לאורך ההיסטוריה האנושית בכל רחבי כדור הארץ. האנתרופולוגיה נבדלת משאר מדעי החברה בזכות הדגש על השוואות בין תרבותיות. אולם במידת מה ייחודיות זו ניטשטשה בזמן האחרון, כאשר משתמשים בכלי מחקר אנתרופולוגיים גם לחקר קבוצות יחידות.

סטודנטים הלומדים לתואר ראשון באנתרופולוגיה ילמדו את התחום בפקולטה למדעי הרוח והחברה. הסטודנטים הלומדים תחום זה בדרך כלל ישלבו אותו יחד עם תחום נוסף כמו סוציולוגיה, פסיכולוגיה, כלכלה, מדעי ההתנהגות ועוד. מטרת הלימודים היא להקנות לסטודנטים ידע, ניסיון, השכלה וכלים מתקדמים אשר יעזרו להם לחקור, לנתח ולהבין כיצד פועלים בני באדם בתרבויות שונות - בחברה המודרנית ובתרבויות עתיקות יותר.

תחום האנתרופולוגיה עוסק בתחומים שונים כמו אנתרופולוגיה פיזית ביולוגית, בה הדגש הוא על חקירה מעמיקה של נושאים כמו גנטיקה, אבולוציה ועוד. תחום נוסף הוא אנתרופולוגיה רפואית ופסיכיאטרית החוקרת את החברה דרך מחלות בגוף ובנפש.

עבודות אקדמיות בתחום האנתרופולוגיה יכולות לעסוק בנושאים כמו: 1. הטיפול בגופת המת בהיבט האנתרופולוגי. בעבודה זו ניתן לעסוק בהצגת שיטות שונות בטיפול גופת המת במקומות כמו בבל, מצרים, קרתגו, החיטים, הודו, מאמיני הזרטוסטרה, שבט הבנטו, שבט ג'בליה, ביהדות ועוד. 2. בהיבט אקטואלי יותר , ניתן לכתוב עבודה על נושא כמו ההתרחשיוית במגרשי הכדורגל. בעבודת מחקר מסוג זה יהיה ניתן לערוך תצפיות על משחקים של שתי קבוצות כדורגל ולנתח את ההבדלים, בעיקר ברמת האוהדים. 3. עבודה נוספת יכולה לעסוק באתרי היכרויות באינטרנט, ובה יהיה ניתן לכתוב על חשיבותו של המראה החיצוני של נשים בעיני גברים כפי שהם מוצגים באתרי ההיכרויות באינטרנט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה