עבודות.קום

יום רביעי, 23 ביוני 2010

סמינריון בתולדות האמנות

כשחושבים על תולדות האמנות בדרך כלל חושבים על תקופת הרנסאנס, על איטליה ועל אמנים כמו לאונרדו דה וינצ'י ומיכלאנג'לו שכונו בשם "אנשי הרנסאנס". אבל תחום תולדות האמנות לא כולל רק את תולדות הציור או הפיסול, אלא את ההיסטוריה של האמנות החזותית כולה. אמנות חזותית הוא תחום רחב של פעילויות אמנותיות, הכולל בתוכו ענפי אמנות רבים כמו: ציור, רישום, תבליט, הדפס, צילום, איור, פיסול, גילוף ועוד.

תחום תולדות האמנות נלמד בפקולטה לאמנות באוניבסיטאות השונות. בחוג לתולדות האמנות הסטודנטים לומדים על אמנות חזותית ועל אמנויות גראפיות מן העת העתיקה, ימי הביניים, אמנות האסלאם, הרנסאנס והבארוק ואמנות מודרנית, עכשווית וישראלית.

סטודנט הכותב עבודה אקדמית בתחום תולדות האמנות יכול לכתוב על נושאים כמו: 1. אמנות הרנסאנס והבארוק - מריה וישו הילד. בעבודה מסוג זה ניתן יהיה לכתוב על התקופות השונות במהלך תקופת הרנסאנס. 2. אמנות הבנייה המוסלמית בירושלים בתקופת סולימאן המפואר. בעבודה מסוג זה יהיה ניתן לסקור את מפעלי האדריכלות היפים בירושלים שנבנו בתקופת השליט סולימאן המפואר. 3. דוגמה נוספת לעבודה אקדמית יכולה לעסוק בהשוואה בין שתי יצירות אומנות עבודה מסוג זה תוכל לעסוק בהשוואה בין "ונוס מאורבינו" של טיציאן לבין"האודליסק" של אנגר. בעבודה ניתן לכתוב תיאור של כל אחת מהיצירות, לאחר מכן לערוך השוואה בין השתיים.
בעבודות ניתן גם לבדוק כיצד מתבטאים באמנות אלמנטים כמו ייצוגן של דמויות נשיות או ייצוגים של מגדר. לדוגמא, ניתן לערוך עבודה בנושא: "הייצוג של ונוס באמנות הרנסנס ביצירותיהם של בוטיצ'לי, טיציאן וג'ורג'ונה".

בעת כתיבת עבודה אקדמית על תולדות האמנות ניתן להיעזר במקורות מידע כמו ספרים (לדוגמא, "קורות האמנות" או אחרים), מאמרים, אתרי אינטרנט כדוגמת "אולארט" סרטי תעודה העוסקים בתולדות האמנות, או קטלוגים של תערוכות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה