עבודות.קום

יום ראשון, 20 ביוני 2010

סמינריון בציור

ביקור בתערוכת ציורים במוזיאון מנתק את המבקר משיגרת היום-יום ומוליך אותו אל עולם שונה ומעניין – עולמו של הצייר. במהלך הסיור במוזיאון יש תמיד מעין תחושת נשגבות כלפי האמן וכלפי כישרונו ישנה מעין שמחה שבלב לחלוק כמה רגעי תרבות ולהרגיש ברי מזל על כך.

תחום הציור נלמד בפקולטה לאמנות באוניבסיטאות השונות או בבתי ספר אחרים כמו "בצלאל" או "האקדמיה לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה". טכניקות הציור הן מגוונות לדוגמה: סוגי נייר, סוגי צבעים, סוג משטחי ציור וכדומה.

עבודות אקדמיות בנושא ציור ניתן לכתוב על נושאים רבים כגון יצירות של אמנים מפורסים, על תקופות שונות באמנות, על טכניקות שונות באמנות. נושאים לדוגמה: 'ארוטיקה חבויה באמנות במאה התשע עשרה', 'נשים יוצרות באמנות המערבית', 'ז'אן אוגוסט דומיניק אנגרה- סגנון ויצירתו'.

לאחר שנבחר נושא לעבודה, למשל אמנות המאה העשרים, יש למקד את העבודה בנושא ספציפי עליו תיכתב העבודה האקדמית, למשל, בחירה של אמן מוכר וכתיבת עבודה שתתבסס על חייו ויצירתו או סקירה של השפעות האמנות באותה תקופה.

בעבודה אקדמית בנושא האמנות במאה העשרים ניתן לעסוק בסוגים של אמנות ובאמנים שונים: אימפרסיוניזם; השוואה בין פול גוגן, פול סזאן וואן גוך; השוואה בין הפוטוריזם לקוביזם; סוריאליזם; אקספרסיוניזם מופשט; פופ ארט; מרסל דושאן, וכד'.

דוגמה נוספת: עבודת סמינריון תוכל לעסוק בחייה ויצירתה של אביבה אורי. בעבודה ניתן לסקור את הביוגרפיה והיצירה של אורי, וכן את חייה הסוערים ומותה הטרגי אשר הפכוה למעין מיתוס באמנות הישראלית. נראה כי יצירותיה של אורי לא משקפות את חייה הסוערים. במקום הצבעים החזקים והדרמטיים להם ניתן היה לצפות, היא השתמשה בעיקר ברישומים קטנים ועדינים בעיפרון ובפחם ובפורמט מאוד קטן.

מקורות לכתיבת עבודה אקדמית בנושא ציור ניתן לאתר באמצעות הספריות האקדמאיות וכן באמצעות האינטרנט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה