עבודות.קום

יום שלישי, 8 ביוני 2010

סמינריון בפיסול

פיסול הוא תחום בעולם האמנות בו הפסל מעצב יצירה תלת-ממדית על ידי שינוי פיזי של החומר. תקופות הפיסול לאורך השנים מתחלקות ל: עת העתיקה, תקופת ימי הביניים, תקופת העת החדשה ותקופת המודרניזם במאה ה-20. סוגי פיסול נפוצים הם: תבליט, אנדרטה, מזרקה, מיצב וכדומה.

הפסל "דויד" של מיכלאנג'לו הוא בין הפסלים המפורסמים ביותר בתרבות המערב, אשר מסמל את עצמאותה של העיר פירנצה שבאיטליה. בישראל הפסל יצחק דנציגר היה ידוע בסגנונו הכנעני, ופסלו "נמרוד" נחשב לאחת היצירות החשובות בתולדות האמנות הישראלית אשר הושפעה מתנועת "הכנעניות".

עבודות לדוגמה בתחום הפיסול:
1. עבודת סמינריון בפיסול הקולוסאלי. העבודה בפיסול הקולוסאלי תדון בהקשר של הפיסול המצרי, פסלי הענק של ממנון, חקירת מטרות הפיסול והשוואה לפסל רעמסס השני.
2. עבודת סמינריון על הזיקה בין יצירותיו של יצחק דנציגר "נמרוד" ו"שבזיה" ובין האידיאולוגיה הכנענית. עבודה זו תכלול גם רקע על צמיחת הקבוצה הכנענית. עיקר העבודה יהיה ניתוח צורני ואיקונוגרפי של שני הפסלים וכן המחשת הזיקה בניהם.
3. עבודת סמינריון המשווה בין שתי תמונות מתקופת הרנסאנס - "המדונה בין הסלעים" של לאונרדו דה וינצ'י ו-"המדונה ארוכת הצוואר" של פרמיג'נינו פרנצ'סקו מריה. בעבודה יוצג תיאורן הכללי של העבודות סגנונן ועוד.

בעת כתיבת עבודת סמינריון יש לשים לב לכללי הכתיבה של עבודה אקדמית: מבנה החיבור, הסגנון הכתיב וכו'. לאחר רכישת הכלים לכתיבה אקדמית ותרגולם על-ידי כתיבת עבודות בהיקף מצומצם (תרגילים, פרו"ס וכד'), כתיבת העבודות הופכת למשימה קצת פחות מאיימת וקשה. יש לזכור כי בעבודת מחקר יש לכתוב בגוף ראשון מאחר ואתם כותבים את עבודת המחקר, ניתן גם להשתמש בגוף רבים נסתרים.


מקורות מידע בפיסול ניתן למצוא באתרים כמו Artist, אולארט. מידע על אמני פיסול ישראליים ניתן גם למצוא באתר "עיר האמנים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה