עבודות.קום

יום שלישי, 6 ביולי 2010

סמינריון בביולוגיה

אתם ודאי זוכרים את "חדר טבע" בבית הספר. היה זה חדר ייחודי עם כלי מעבדה, עם בעלי חיים בכלובים וכאלה בתוך צינצנות שכבר מזמן לא היו בין החיים. בעצם, באותו חדר התחלנו ללמוד ביולוגיה.
ביולוגיה הוא תחום בענף המדע העוסק בהרכבו של עולם החי. ביולוגיה אינה נתפסת כתחום לימודי יחיד, אלא כמסגרת המאגדת מספר רב של תחומי לימוד העוסקים בתופעות הקשורות לחיים וליצורים חיים. בוטניקה וזואולוגיה, למשל, אשר הן עתיקות יומין - הביולוגיה התפתחה כמדע המאחד אותן, ובוחן את קשרי-הגומלין ביניהן רק במאה ה-19, אז נתגלו תהליכים ותכונות המשותפים ליצורים חיים ככלל.

תחום הביולוגיה הוא תחום רחב הכולל בתוכו נושאים רבים כגון בוטניקה (חקר הצמחים), מיקרוביולוגיה (חקר המיקרואורגניזמים), ביולוגיה מולקולרית (עוסקת ברמת המולקולה), פיזיולוגיה (עוסקת ברמת האורגניזם), אקולוגיה (עוסקת ברמת קבוצות אורגניזמים וביחסיהם עם הסביבה). כיום נחשבת הביולוגיה לאחד מענפי המדע המרכזיים. סטודנטים הלומדים לתואר ראשון בחוג לביולוגיה ילמדו את התחום בפקולטה למדעי החיים. בתכנית הלימודים נלמדים נושאים כמו: כימיה, פיסיקה, ביוכימיה, גנטיקה, אקולוגיה ועוד.

להלן מספר דוגמאות לעבודות אקדמיות בתחום הביולוגיה: 1. עבודה אקדמית בנושא סוכרת - היפוגליקמיה והיפרגליקמיה - בעבודה ניתן לסקור את התופעות ותיאורן. 2. עבודה בנושא השפעות גנטיות וסביבתיות על התפתחות קוגניטיבית - בעבודה ניתן לערוך השוואה בין שני מחקרים שבדקו את הקשר בין ההשפעות הגנטיות וההשפעות הסביבתיות על ההתפתחות הקוגנטיבית הוורבאלית והלא וורבאלית.

מן הסתם, עבודות בתחום זה עשויות להיות מחקרי מעבדה שמהלכם ותוצאותיהם מובאים בעבודה. במידה והעבודה היא אכן מחקרית, יש לתאר במדויק ככל הניתן את שיטות המחקר, החומרים וכד'. במידה והמחקר נערך על בני אדם (למשל: בדיקת השפעת עישון על יכולת גופנית) , יש לתאר את אוכלוסיית המחקר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה