עבודות.קום

יום חמישי, 15 ביולי 2010

עבודות בנושא אבטלה

כשאתה כשיר לעבודה תמורת תשלום ורוצה לעבוד, אך אינך מוצא עבודה, אתה נחשב למובטל. מצב של אבטלה יכול לגרום לאדם בעיות כלכליות, אישיות, נפשיות, חברתיות ועוד. אתה יכול למצוא את עצמך שקוע בדאגות ובבעיות כלכליות משום שאין לך משכורת, או שדמי האבטלה הניתנים אינם מספיקים למחייתך, יכול להיקלע לדיכאון ותסכול, לאבד את הביטחון ואת ההערכה העצמית שלך. לעתים אפשר להיקלע למצב הפוך, שבו תמצא שלאחר שעבדת זמן רב במקום מסוים, לפתע יש לך פנאי לעסוק בדברים שלא היה לך זמן לעסוק בהם לפני כן, בתקופת העבודה, ואף תתחיל לפתח תחביבי פנאי נוספים, הלחצים שהתעוררו במהלך העבודה ייעלמו, ותמצא את עצמך רגוע יותר, למרות שעדיין יהיו דאגות כלכליות ואחרות.

עבודות אקדמאיות בנושא אבטלה יכולות להיכתב במסגרות לימוד שונות: כלכלה, מדעי המדינה, פוליטיקה וממשל, מדיניות ציבורית, עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה, לימודי מגדר. העבודה תתייחס לנושא האבטלה בהתאם למסגרת הלימוד שבו היא נכתבת: עבודה בנושא אבטלה במסגרת כלכלה תעסוק בהשפעת האבטלה על הכלכלה, עבודה שתיכתב במסגרת מדעי המדינה תתייחס לפן הפוליטי-חברתי, עבודה במסגרת עבודה סוציאלית תתייחס לצד של הסעד, הרווחה והעזרה המקצועית, וכד'.

לעתים הלחץ הנפשי שנגרם בעקבות אבטלה הוא כה גדול עד שמלבד בעיות נפשיות כמו דיכאון, הוא עלול גם לגרום לבעיות פיזיות כמו ללחץ דם גבוה, כאבי ראש, נדודי שינה ועוד. עבודה סמינריונית לדוגמה בנושא אבטלה תעסוק בקשר שבין אבטלה ללחץ נפשי ולבעיות בריאותיות הנגרמות בעקבותיו.
העבודה תיכתב עפ"י כללי הכתיבה האקדמיים ותכלול מבוא, פרקים בגוף העבודה, סיכום, ורשימה ביבליוגרפית. המבוא לעבודה יסקור את הנושא בקצרה ובתמציתיות ותביא סימוכין ממחקרים שנעשו בנושא לחץ בריאותי והשפעת הסביבה החיצונית עליו. הפרקים הבאים בגוף העבודה יבחנו את נושא הלחץ, הלחץ בהקשר לבריאות, את נושא האבטלה, האבטלה כמצב לחץ, את ההשפעה של הלחץ הנגרם כתוצאה מהיות אדם מובטל לבריאותו הפיזית, בחינת פתרונות קיימים לנושא, ומתודות העוסקות בנושא.

ניתן לכתוב עבודות אקדמאיות גם על סוגים שונים של אבטלה: אבטלה מחזורית המתקיימת בתקופות של מיתון ושפל כלכלי, אבטלה זמנית המתקיימת בתקופות מעבר של עובדים מעבודה מסוימת לאחרת, אבטלה מבנית הנובעת מאי התאמה בין היצע העבודה הקיים והביקוש לה, אבטלה גילאית, הנובעת מפערים בין גילו של המועמד לעבודה לבין רצון המעסיק להעביד עובדים בטווח גילאים מסוים (אפליה מחמת גיל), ועוד. אפשר לכתוב על סיבות שונות לאבטלה, תוך הסתמכות על תיאוריות שנכתבו בנושא, על פתרונות אפשריים לבעיית האבטלה, על אבטלה מגזרית – של מיעוטים, נשים, בעלי מוגבלויות כמו חירשים, עיוורים, בעלי פיגור שכלי קל, בעלי השכלה נמוכה, אנשים מבוגרים, עובדים זרים; ועוד תתי- נושאים שונים הקשורים לנושא האבטלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה