עבודות.קום

יום שישי, 30 ביולי 2010

עבודות בנושא ביטחון סוציאלי

ביטחון סוציאלי הוא הגדרה למכלול כלים שנועדו לספק פרנסה לעובד שבתקופות מסוימות לא יכול לעבוד, או לאדם שאינו יכול לעבוד מסיבות שונות (פגוע נפשית או פיזית עד לאובדן כושר עבודה, זקן מדי, וכדו'). בישראל הגוף המרכזי המיישם את הביטחון הסוציאלי לתושבי המדינה הוא המוסד לביטוח לאומי, שמעניק גמלאות לאנשים הזקוקים לכך במקרה של אבטלה, חופשת לידה, נכות, תאונה, דמי פגיעה, נכות או זקנה.

בעת כתיבת עבודות אקדמיות בנושא של ביטחון סוציאלי ניתן להיעזר במידה רבה באתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי, בו ניתן למצוא נתונים ומאמרים בנושאים שונים. בין הנתונים והמידע שניתן למצוא באתר של המוסד לביטוח לאומי – מידע על הזכאויות השונות (לאימהות יולדות, לחיילים, למובטלים, לנפגעי תאונות עבודה, רכב, או אחרות, לנכים ופנסיונרים), סטטיסטיקות שונות לפי יישובים ועוד, אמנות בינלאומיות בנושא ביטחון סוציאלי, וכן כתב העת ביטחון סוציאלי היוצא לאור מטעם המוסד לביטוח לאומי, ובו מאמרים במגוון נושאים הקשורים במדיניות חברתית, בביטחון סוציאלי, בזכויות חברתיות וברווחה.
מקור ספרותי חשוב אחר שניתן להיעזר בו בכתיבת העבודה הוא הספר "ביטחון סוציאלי בישראל" מאת ג'וני גל (הוצאת מאגנס, 2004). הספר מציג את התפתחות התכניות של אוכלוסיות היעד השונות של מערכת הביטחון הסוציאלי וכן כולל פרק הסוקר את התפתחות מדינת הרווחה בישראל מאז תקופת המנדט ועד לראשית שנות האלפיים.

בכתיבת העבודות האקדמיות השונות ניתן להיעזר גם בסעיפים שבאתר ביטוח לאומי על מנת למצוא נושא ספציפי שעליו יהיה אפשר לכתוב את העבודה. דוגמאות לנושאים כאלה: השוואה בין שני יישובי פריפריה – משני קצוות הארץ, הדרום והצפון (לדוגמה: שלומי מול דימונה); או יישוב או שכונה שרוב תושביה מהמוצא האתיופי לעומת יישוב או שכונה שרוב תושביה הם מהמוצא המרוקאי; זכויות החולים הנפשיים בביטוח הלאומי; ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה