עבודות.קום

יום שישי, 30 ביולי 2010

עבודות בנושא נשים בפרסומות

במקרים רבים נשים מוצגות בפרסומות - בטלוויזיה, בקולנוע, על שלטי חוצות - כאובייקטים מיניים, כמסוגלות לשווק (ולרכוש) רק מוצרים נשיים, או כאלה של עקרת בית, כמו מקרר, מכונת כביסה וכד'. הן גם מוצגות לרוב בפרסומות בין כותלי הבית: במטבח, בחדר השינה, בסלון, בחדר הכביסה. דבר זה, נטען, נמשך כבר שנים רבות מאז נשים החלו להופיע בפרסומות, ולמרות ההתעוררות הפמיניסטית בשלושים שנים האחרונות, דבר לא השתנה, ונשים עדיין מוצגות בפרסומות כאובייקט מיני, המיועד למשוך את קהל היעד של הפרסומות לקנות את המוצר המוצג בהן. חלקנו זוכרים את תשדיר השירות של המועצה לפירות וירקות "אשכוליות או לא להיות" שבו מוצגת חבורת נשים צעירות בעלות שדיים גדולים הרצות על חוף הים.

עבודות אקדמיות בנושא נשים בפרסומות ייכתבו לרוב במסגרת לימודי מגדר או לימודי תקשורת. בעבודות אלה ניתן לעסוק בשאלות כמו האם באמת נשים מוצגות עדיין כאובייקט מיני בפרסומות, מדוע זה קורה; לבחון פרסומות שבהן השתתפו נשים בארץ ובעולם בתקופות השונות מאז קיימות פרסומות. בעבודות יש להתייחס לתיאוריות של ייצוגים תקשורתיים, תיאוריות פמיניסטיות וכד'.

לאחר שנבחר תת הנושא לעבודה אקדמית שתעסוק בייצוגן של נשים בפרסומות, יש להתחיל לכתוב את המבוא לעבודה שבו יוצג הנושא בקצרה, יוצג חשיבותו, שאלת המחקר שאותה רוצים לפתור והצגת הדרכים לפתרונה, תוך הצגת החומר הספרותי שבו ייעשה שימוש במהלך העבודה, והצגת הפרקים בגוף העבודה בקצרה.
מחקר אפשרי יכול לבחון את עמדתן של חברות הפרסום בנוגע לשיקולים המניעים אותן להציג בפרסומות שהן מפיקות בדרך הזו. מחקר כזה בוצע על ידי נעמה אהרונוביץ' (מתפרסם באתר מט"ח), ובו היא מראה את העקרונות השולטים בהצגת נשים בפרסומות, לפי המחקר שעשתה בקרב משרדי פרסום שונים. הצעה למחקר אחר שיכול להיעשות במהלך כתיבת עבודה אקדמאית, סמינריונית או אחרת בנושא של נשים בפרסומות, היא סקרים או ראיונות בקרב נשים שהשתתפו בפרסומות שונות על דעתן על אופן הצגתן בפרסומות. הצעה למחקר אחר יכולה להיעשות בקרב ציבור הגברים שצופה באותן פרסומות.
דוגמה לעבודה אקדמאית על נשים בפרסומות: עבודה שתבחן את מעמד האישה בשנות ה-2000 כפי שמשתקף מהפרסומות, ובה נבחנו פרסומות שונות, שבהן משתתפים גברים ונשים, תוך ניתוח פרשני של פרסומות שבהן מופיעות נשים בלבד, ובחינת השערת מחקר ששואלת האם נשים יותר מגברים מופיעות בפרסומות בטלוויזיה כאשר משתמשים בגופן להצגת \ מכירת המוצר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה