עבודות.קום

יום שלישי, 20 ביולי 2010

עבודות אקדמיות על אש"ף

אש"ף הם ראשי תיבות של הארגון הלאומי לשחרור פלשתין.
ניתן לכתוב עבודות אקדמאיות (סמינריוניות, פרו-סמינריוניות, עבודות תזה, עבודות סיכום קורס) רבות ומגוונות על אש"ף בהקשר של ישראל, בהקשר של הסכסוך הערבי-ישראלי, מדיניות הביטחון של ישראל, בהשוואה לארגוני טרור אחרים, פלשתינאיים כמו החמאס, החיזבאללה ואחרים, או ארגוני טרור אחרים כמו המחתרת הכורדית (ה-PKK) בטורקיה, המחתרת הבסקית בספרד, המחתרת הצ'צ'נית ברוסיה, ועוד. ההשוואה יכולה להיעשות בנוגע למעבר מארגון טרור לארגון שהוא בעיקר פוליטי.

בהקשר הישראלי לא חסרים כאמור נושאים שעליהם אפשר לכתוב עבודות על אש"ף: החל מהקמתו ב-1964 ע"י מדינות ערב ובראשו של אחמד שוקיירי; מטרות הקמתו; אחד או יותר מפלגיו, כמו הפת"ח, הפלג הראשי של אש"ף; תקופת שלטונו של יאסר ערפאת באש"ף מ-1969 עד למותו בסוף 2004; תקופת פעילותו בירדן, אירועי ספטמבר השחור ב-1970 ובעקבות כך התמקמותו של אש"ף בלבנון; הכרת הליגה הערבית באש"ף מ-1974 כמייצג הרשמי של הפלשתנאים; תכנית השלבים של אש"ף; אחריותו לפרוץ מלחמת מלחמת האזרחים בלבנון ב-1975; פעילותו בתקופת מלחמת לבנון; החוק האוסר על מפגשים עם אש"ף, הביקורות על החוק וההתנגדויות לו מצד אייבי נתן ואורי אבנרי; השפעתו ופעילותו בתקופת האינתיפאדה הראשונה מ-1988; תמיכתו בסדאם חוסיין בתקופת מלחמת המפרץ הראשונה ב-1991 והדרדרות מעמדו הבינלאומי בעקבות כך; ההכרה הישראלית באש"ף ב-1992 והשיחות שקדמו להכרה; הקמת הרשות הפלשתינית; השפעתו ומעורבתו בהסכמי אוסלו מ-1993; שיחות השלום ב-1999 בקמפ דיוויד, כישלונן והסיבות לכישלון; מעורבתו של אש"ף באינתיפדה השנייה; מותו של ערפאת והשפעת מותו על הארגון; ותקופת שלטונו של אבו מאזן מאז ועד היום.

בכתיבת העבודות האקדמאיות יש להסתמך על מקורות ביבליוגרפיים - ספרים, מאמרים, ידיעות עיתונאיות וכד' - שנכתבו על אש"ף, כדי לבסס את הנחת המחקר של העבודה ואת הנתונים שמפורטים בה. דוגמאות למקורות ספרותיים: אש"ף, דיוקנו של ארגון. יובל ארנון-אוחנה ואריה יודפת, ספריית מעריב, 1985;
אש"פ אחרי המלחמה בלבנון : המאבק להישרדות בצל סכנת הפילוג / אשר ססר, הקיבוץ המאוחד, 1985;
ערפאת : דיוקן / דני רובינשטיין, זמורה-ביתן, 2001; ועוד.

דוגמה לעבודה אקדמאית שנכתבה על אש"ף: סקירת פעילות אש"פ במלחמת האזרחים בלבנון. מטרת העבודה היא בדיקת הדומיננטיות של אש"פ בתקופת מלחמת האזרחים. על העבודה לכלול מבוא שיסקור את הרקע לנושא ואת שאלת המחקר, פרקים שיסקרו את ארגון אש"ף, מעורבתו במלחמת האזרחים והשפעותיו, סיכום שיציג את המסקנות שעלו, ורשימה ביבליוגרפית על פי כללי כתיבת הביבליוגרפיה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה