עבודות.קום

יום חמישי, 22 ביולי 2010

עבודות על אריאל שרון

אריאל (אריק) שרון היה ראש הממשלה ה-11 של ישראל מ-2001 עד תחילת 2006, אז, בעקבות אירוע מוחי לקה בתרדמת והוחלף ע"י אהוד אולמרט שהיה ראש ממשלת ישראל עד ל-2009. בתפקידיו השונים בצבא ובפוליטיקה, היה שרון מעורב באירועים ותהליכים רבים בישראל הקשורים לצד הביטחוני, המדיני, הפוליטי, ההתיישבותי ועוד.

אירועים ונושאים מרכזיים בקריירה של אריאל שרון: הקמת מפלגת שלומציון בראשותו, הצטרפותו לתנועת חירות ופעילותו כשר חקלאות ותרומתו להקמת התנחלויות בשטחי יו"ש תוך שאלת התקרבותו לתנועת גוש אמונים, פעילותו כשר ביטחון בממשלתו של מנחם בגין ומלחמת לבנון שיזם והביקורות עליה ועל שרון, פרשת טבח סברה ושתילה במהלך מלחמת לבנון ואחריותו של שרון לפרשה; עמדתו כלפי תהליך אוסלו, פעילותו כשר החוץ בממשלת נתניהו, בחירתו ליו"ר הליכוד, הביקור המפורסם שלו בהר הבית בספטמבר 2000 והטענות לפרוץ האינתיפאדה השנייה בעקבותיו, תקופתו כראש הממשלה, בפרט פעילותו להתנתקות מעזה והביקורות עליה משמאל ומימין.

עבודות העוסקות באישים פוליטיים ייכתבו לרוב במסגרת של לימודי מדע המדינה או היסטוריה. העבודות עשויות לעסוק בהיבטים פוליטיים שונים הקשורים לאישיות באופן ישיר או עקיף. הייחוד בעבודות אקדמיות, בשונה מסקירה היסטורית, הוא בכך שאת האירועים יש לנתח בתוך מסגרת תיאורטית ולפי מודלים שונים. כך, עבודות על אריק שרון יכללו תיאוריות ומודלים מתחום המנהיגות, ההתנהגות הפוליטית, קבלת החלטות וכד'.

בעבודות אקדמאיות (עבודות אמצע או סיכום קורס (רפרטים), עבודות פרו-סמיניריוניות, סמינריוניות ואחרות) ניתן לבחון אירועים שונים בקריירה של אריק שרון,
החל משירותו הצבאי ופעולות מסוימות שהיה מעורב בהן, כמו למשל הקמת יחידה 101 והשפעתה על צה"ל מבחינת לימוד טקטיקות וערכי לחימה, או כמו תפקידו כמפקד אוגדת מלחמת יוה"כ ושאלת תפקידו בהבאת המפנה לטובת ישראל במלחמה.

עבודות אקדמיות יכולות לעסוק במנהיגותו של אריאל שרון מבחינת סגנון מנהיגות והשפעה - על פי תיאוריות מנהיגות שונות. לדוגמה, ניתן לכתוב סמינריון שיבדוק את תגובות החברה הישראלית מצד אחד ותגובות החברה הפלשתינית מאידך לשקיעתו של אריאל שרון בתרדמת ולאובדן מנהיגותו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה