עבודות.קום

יום שני, 26 ביולי 2010

עבודות - רפואה

כמעט כל הורה היה רוצה שהילד או הילדה שלו יהיו רופאים. רופאים זוכים לכבוד ייחודי ולעיתים רואים בהם כאילו הם לא בני אנוש רגילים. שהרי עבודתם כמעט נוגעת בעצם הבריאה. עם זאת, לאחרונה קיימים גם מקרים מצערים של אלימות כלפי רופאים וכלפי צוותים רפואיים.

הרפואה היא תחום מדעי העוסק בחקר, באבחון ובטיפול במחלות ובניסיון לשיפור הבריאות. תחום הרפואה בארץ נלמד במספר מוסדות: הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב, האוניברסיטה העברית, באוניברסיטת באר-שבע ועוד. במסגרת הלימודים נלמדים נושאים כגון: אנטומיה, ביוכימיה, כימיה, פיסיקה ועוד.
הקבלה ללימודים היא תהליך ארוך הכולל שקלול ציונים, מבחנים וראיונות, והדרישות הן גבוהות מאוד. זו גם הסיבה שאחוז המתקבלים ללימודים ביחס לאלה המציגים מועמדותם, הינו נמוך.

לימודי רפואה לתואר ד"ר נמשכים 7 שנים של לימודים אינטנסיביים ותובעניים. לימודי רפואה שאינם לתואר דוקטור הם לימודי 'מקצועות הרפואה' והם נחלקים למספר סוגים. רובם של הלימודים מעניקים תואר ראשון שמשך לימודיו כשלוש שנים וההמשך לתואר שני נעשה בדרך כלל לתחום הניהול הרפואי או מנהל עסקים. תחומים אחרים הם לימודי התעודה כגון פיזיותרפיה וכירופרקטיקה הנלמדים במשך מספר שנים אך מקנים לבוגריהם רק תעודת מטפל.
תחום נוסף שקרנו עולה בעת האחרונה הוא תחום הרפואה המשלימה והרפואה האלטרנטיבית העוסקות בטיפולים טבעיים וכד' (הומיאופתיה לדוג').

עבודות אקדמיות בתחום הרפואה ומקצועות הרפואה יכולות להיכתב על נושאים מגוונים כגון: 1. עבודת סמינריון המראה את הקשר בין רצון החולים לקבל תרופות OTC לפי המלצת האחיות בלבד לבין נכונות האחיות לתת אותן לצורך שיפור השירות במיון אורתופדי. 2. עבודת סמינריון על תנועת האמבה (ביולוגיה), ניתן יהיה לכלול בעבודה את הנושאים הבאים: הציטוסקלטון, המנגנון הפיזיוכימי הפיזיוכימי, תנועות לא לוקומוטיביות, תגובת האמבה לסוגי אנרגיה שונים ובקרת הגרעין על תנועת האמבה. 3. עבודה אקדמית נוספת יכולה להיכתב על מטבוליזם דנ"א ובקרתו. בעבודה ניתן יהיה לאפיין את החלבון הקושר דנ"א חד-גדילי בשמר ולהתייחס לגישה הביוכימית ולגישה הגנטית. 4. בתחום של רפואה ומשפט ניתן לעסוק בנושא הפלות מלאכותיות- היבטים חוקיים ואתיים. עמדת המחוקק והפסיקה בנושא מניעת הריון והוועדות להפסקת הריון: מהם השיקולים המנחים את הוועדה ומה עמדתם של שלושת הנוגעים בדבר: האב, האם והעובר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה