עבודות.קום

יום שלישי, 16 בפברואר 2010

עבודות באקולוגיה

אקולוגיה היא נושא הנלמד במסגרת קורסים בלימודי מדעי הסביבה, ביולוגיה וגאוגרפיה. זהו תחום מחקר בין תחומי שעוסק גם בתחום איכות הסביבה וגם בגאוגרפיה. אקולוגיה עוסקת למעשה במערכת היחסים הנרקמת בין האורגניזמים הקיימים לבין הטבע והסביבה והאינטראקציה בין כולם.
עבודות אקדמיות באקולוגיה עוסקות ביחסי הגומלין בין האורגניזמים לטבע ותגובת האורגניזמים לשינויים בסביבה הפיזית. לתחום האקולוגיה ישנם מספר תחומי משנה בהם ניתן לערוך עבודות מחקר, כגון: אקולוגיה גאוגרפית, אקולוגיה של האדם, אקולוגיה של הצמח, אקולוגיה של בעלי חיים וכו'. במדע האקולוגיה נחקרים בתי גידול, גם מבחינת תכונתם הפיזית, כמו אקלים, קרקע, מים, אור, חמצן מינרליים; וכן נחקרים האורגניזמים עצמם.

בבואכם לכתוב עבודת מחקר, עבודת סמינריון או דוקטורט באקולוגיה, עליכם להקפיד על כמה כללים:
ראשית בחרו נושא ספציפי שיוצא מתוך נושא האקולוגיה ובצעו עליו את עבודת המחקר. אם בחרתם להתמקד בתת הנושא של איכות הסביבה, באפשרותכם לכתוב עבודה אקדמית לדוג' בנושא: ההשפעות הסביבתיות של זיהום התחבורה הציבורית בגוש דן. העבודה תכלול מידע על זיהום האוויר בגוש דן בכלל וניתן יהיה להתמקד בערים שונות באזור. יוצגו ההבדלים בין זיהום האוויר בשנים קודמות לבין המצב הנוכחי וכן יובאו בעבודה ממצאים סטטיסטיים וגרפיים על המצב כיום.

העיסוק בנושאים של של אקולוגיה ואיכות סביבה גובר מאוד בשנים האחרונות ולכן ניתן לאתר מקורות ביבליוגרפיים רבים בתחום, כולל נתונים שניתן להגיע אליהם בקלות באמצעות שימוש באינטרנט, כמו לדוגמא מדדי זיהום אוויר.
חשוב לזכור כי במסגרת העבודה יש לשמור על סדר וארגון על פי כללי הכתיבה האקדמית. משמע: יצירת תוכן עניינים עם ראשי פרקים, כתיבת מבוא מסודר לעבודה, כתיבה של שניים או שלושה פרקים (אם מדובר בעבודת מחקר רגילה) או יותר (אם מדובר בעבודת סמינר). לכל פרק ניתן להוסיף בעבודה תתי פרקים קצרים המתייחסים לנקודות שונות של אותו פרק. בסוף העבודה יוצג סיכום קצר ולבסוף רשימה ביבליוגרפית של ספרות המחקר בה השתמשתם לעבודה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה