עבודות.קום

יום רביעי, 10 בפברואר 2010

עבודות בנושא אלימות במשפחה

אלימות במשפחה הנו נושא הנלמד ונכתב במסגרת לימודי קרימינולוגיה, פסיכולוגיה ועבודה סוציאלית. ניתן לבצע מחקרים רבים על היבטים שונים של האלימות ועל השלכותיה על תפקוד המסגרת המשפחתית.
אלימות במשפחה מתייחסת למצב שבו קיימת אלימות מילולית, נפשית, פיזית או מינית של אחד מבני המשפחה כלפי בן משפחה אחר. קיימים סוגים רבים של אלימות בתוך המערכת המשפחתית: אלימות בין בני זוג, אלימות כלפי ילדים, אלימות בין אחים ואלימות כנגד קשישים.
מתוך כך יוצא כי ניתן לכתוב עבודות אקדמיות רבות בנושא, תוך בחירה של אחד מהנושאים וביצוע מחקר נקודתי על סוג האלימות. בכל מקרה, חשוב למלא אחר הוראות הכתיבה האקדמית, כמו ציון מראי מקום, ביבליוגרפיה וכו'.
אלימות בין בני זוג מתייחסת לאלימות נפשית ופיזית, שבמקרים רבים עלולה אף להסתיים ברצח. התופעה כוללת רצח של נשים רבות בידי בני זוגן. האלימות עשויה לשאת אופי של ניצול מיני וכלכלי. עבודות מחקר, סמינריונים ועבודות דוקטורט רבות נכתבות בתחום, משום שהוא כה נפוץ. המודעות אליו גברה במיוחד בעשורים האחרונים של המאה ה - 20. דוגמא לעבודת מחקר שניתן לכתוב בנושא: החשיפה התקשורתית לרצח נשים בידי בני זוגן והשפעתה על הפחתת כמות המקרים ושכיחות התלונות.
אלימות כנגד ילדים נפוצה אצל משפחות שאחד ההורים בהן עבר התעללות נפשית או פיזית בעצמו בילדותו. מדובר באלימות קשה מאד, מכיוון שילדים הם לרוב חסרי ישע ואין להם כוחות פיזיים רבים בכדי להתנגד. הפגיעה בילד יכולה להיות פיזית, רגשית, מינית, או הזנחה מוחלטת של הילד. דוגמא לעבודות בנושא: ענישה באמצעות מכות והשפעתה על התפתחותו הנפשית והרגשית של הילד.
אלימות בין אחים נתפסת לרוב כמריבה בין שני אחים, אך למעשה מדובר במערכת יחסים המבוססת על אלימות פיזית קשה ולעתים גם מינית. דוגמא לעבודה בנושא: כיצד יחס מועדף של הורים אח אחד על אחיו, עשוי להשפיע על דחפיו האלימים כלפי אחיו.
אלימות כנגד קשישים הפכה אף היא נפוצה העשורים האחרונים, בעיקר בשל העלייה בתוחלת החיים והעלייה המספרית בקשישים. במקרים רבים הקשישים נמצאים תחת ובחסות טיפול המשפחות. האלימות נפוצה בעיקר אצל משפחות דלות אמצעים שהלחץ הנפשי עליהן, יגרום להוצאת התסכולים על הקשיש חסר הישע. דוגמא לעבודה בנושא: מצבם של הקשישים החיים ומטופלים אצל משפחות קשות יום לעומת מצבם של קשישים המטופלים בבתי אבות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה