עבודות.קום

יום שלישי, 16 בפברואר 2010

עבודות בנושא אסלאם

האסלאם, כאחת משלוש הדתות המונותאיסטיות הגדולות בעולם, הוא תחום מחקר שמסתעף לעשרות נושאים, ועבודות מחקר הנכתבות בתחום הן רבות ומגוונות. הנושא נלמד בעיקר במסגרת לימודי היסטוריה, מזרחנות או מדעי המדינה.
ניתן לכתוב עבודות מחקר, פרו- סמינריון, סמינריון או דוקטורט בנושאים כגון: אמנות האסלאם, היסטוריה של האסלאם ועוד. בתוך כל תחום יתבצע מחקר נקודתי הנוגע להיבטים השונים בדת.

בכל עבודה סמינריונית יש לתת רקע קצר על הדת ולקשר אותו לנושא העבודה הרלוונטי שנבחר. עבודה שתיכתב על שורשיו ההיסטוריים של האסלאם, יכולה להתבסס על ספר הקוראן וכן על ספרות החדי'ת שהיא התורה המוסלמית שבעל פה. העבודה תפרט את עקרונות האסלאם המרכזיים וכיצד המאמינים מתנהלים על פי הם. ניתן לייחד לעבודה פרק שיתייחס להלכה המוסלמית (היא השריעה), ופרק שיוקדש לחגי האסלאם, משמעותם והמנהגים המאפיינים אותם, כמו לדוג' חודש הרמדאן, או עיד אל פיטר. ניתן לפרט מה מקורם של החגים על פי האמונה המוסלמית וכיצד הם מייחדים את הדת על פני חגים של דתות אחרות.
בעבודה אקדמית נוספת לדוגמא, ניתן להתמקד בפלגים השונים של המאמינים באסלאם. שני הפלגים העיקריים באסלאם הם הזרם השיעי והזרם הסוני. בעבודות על שני פלגים אלו ניתן לבצע השוואה של המנהגים והאמונות. פרק נפרד יוקדש למשבר בין שני הפלגים ולסכסוך ההיסטורי ורב השנים. ניתן לתת לדוגמא אירועים קיצוניים שבהם הגיע העימות לידי פיצוץ שתוצאותיו היו הרות גורל. בעבודה יש להתייחס גם למצב הנוכחי בין שני הפלגים. ניתן לקחת את המצב הנוכחי בעיראק כיום, שבו הסכסוך בא לידי ביטוי בצורה החריפה ביותר.
מלבד עבודות סמינריון או דוקטורט שיחקרו את ההיסטוריה או את ההלכה המוסלמית, ניתן לקחת נושא שנוגע לתרבות ואמנות האסלאם. אמנות האסלאם היא מפוארת מאד ומורכבת בעיקר מעיטורים, ציורים ופסיפס קרמי. דוגמא לעבודה בנושא: חקר גנים מרכזיים באסלאם כגון, גני האלהמברה בספרד או הטאג' מהאל בהודו והאמנות המוסלמית שמייחדת אותם כמבנים היסטוריים מפורסמים וחשובים.
מקורות רבים בנושא ניתן לאתר באמצעות קטלוג הספריות או באמצעות האינטרנט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה