עבודות.קום

יום ראשון, 14 בפברואר 2010

עבודות בנושא אנטישמיות

אנטישמיות הנו נושא נושא הנלמד בקורסים בתחום ההיסטוריה והאנתרופולוגיה. במסגרתו נכתבות עבודות אקדמיות לתואר ראשון ושני, פרו - סמינריון, סמינריון וכן דוקטורט ותזות בנושא.
אנטישמיות היא מושג המציין שנאת יהודים, אנטישמיות מלשון המילה: "אנטי" ו "שם", כלומר שנאת בני כל הגזע השמי, הכולל עמים שמיים למינם.

מחקרים ועבודות הנכתבים בתחום עוסקים בסוגים שונים של אנטישמיות לאורך ההיסטוריה. אנטישמיות על רקע דתי, כלכלי - חברתי, תרבותי וגזענות. במחקר ההיסטורי נוהגים לחלק את האנטישמיות לשני סוגים: אנטישמיות מסורתית ואנטישמיות מודרנית. עבודת מחקר תיכתב על אחת מהשתיים.
עבודה בתחום האנטישמיות המסורתית תדון מבחינה היסטורית באנטישמיות כנגד הדת היהודית, בתקופת הזמן העתיק ובימי הביניים. בתקופה זו השנאה ליהדות נבעה בעיקר מאמונתם באל אחד, לעומת עמים אחרים שסגדו לאלילים. מאוחר יותר נבעה השנאה מהאשמת היהודים על ידי הנצרות בצליבתו של ישו. ניתן למצוא נושאי מחקר רבים לעבודות בנושא אנטישמיות מסורתית. מומלץ לבחור בעיקר מדינה אירופאית עם עיר שריכזה בתוכה אוכלוסיה יהודית רבה בתקופת ימי הביניים ולכתוב על התפתחות האנטישמיות, ממה היא נבעה ומה היו ההשלכות על חיי היהודים באותה קהילה בעקבותיה.
עבודה בתחום האנטישמיות המודרנית תדון מבחינה היסטורית, באנטישמיות כלפי היהודים שהחלה עוד בפרעות שנערכו בהם באירופה במאה התשע עשרה, התחזקה עם עליית הנאצים לשלטון ותורת הגזע, והובילה לטרגדיה הגדולה ביותר בהיסטוריה האנושית: השואה. דומה שהמחקר על השואה רק הולך ומתרחב עם השנים, והעבודות, ובעיקר הדוקטורטים הנכתבים עליה, אינם נדלים. על כן, ניתן למצוא בקלות חומר ביבליוגרפי בנושא.
מלבד אנטישמיות במאה העשרים, ניתן לכתוב עבודות על אנטישמיות בעשורים האחרונים, סממניה וההשוואות שנעשות בעקבותיה לאנטישמיות שהתקיימה בעבר הרחוק יותר. לדוגמא: עבודה על ניאו - נאציזם באירופה בעשור האחרון של המאה העשרים והשפעותיו על חיי הקהילה היהודית בגרמניה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה