עבודות.קום

יום שלישי, 2 בפברואר 2010

עבודות באבטחת מערכות מידע

שני העשורים האחרונים הזניקו את עולם המחשבים ורשת האינטרנט בצורה יוצאת דופן מבחינת פיתוח והיד עוד נטויה. עם המשך ההתפתחות הטכנולוגית נוצר צורך לשכלל ולקדם כמה שיותר את נושא אבטחת מערכות מידע.
כאשר ניגשים לfכתוב עבודה או עבודות בתחום אבטחת מערכות מידע, יש להביא הקדמה מסודרת על הנושא וסקירה קצרה של התפתחותו. מדובר בתחום העוסק בהגנה על מערכות מחשב מפני סיכונים על כל סוגיהם. אבטחת מערכות מידע שמה דגש על חיסיון המידע, זמינותו ונגישותו לאחרים, שלמותו ואמינותו. יש לפרט בעבודה הסמינריונית את הנושאים שהיא מקיפה.
לאחר ההקדמה יש להציג את נושא עבודת המחקר ולהסביר מדוע הוא נבחר לנושא העבודה המרכזי.
אבטחת מערכות מידע הינו תחום נרחב מאד ולכן מומלץ לא להתפזר ולבחור בעבודת הסמינר מערכת אבטחה ספציפית ודומיננטית היום בעולם התוכנה, ועליה לכתוב את עבודת המחקר.
יש לקחת את מערכת המידע הרלוונטית לנושא עבודת המחקר, לתת עליה מידע נרחב, מה הן הפונקציות המפעילות אותה, מה מטרתה ולאיזה שימושים היא מיועדת. לאחר מכן יש להציג את מערכת האבטחה שלה, מה יעודה ומה השימושים שנעשים בה לצורך הגנה על מערכת המידע.
בעבודת המחקר תינתן סקירה מקיפה של מערכת המחשוב עליה מופעלת מערכת האבטחה - מערכת התקשורת, השרתים, הרשת המרחבית שלה וכמובן רשת האינטרנט.
כל פרק בעבודת הסמינר יתייחס להתפתחות מערכת אבטחת המידע. החל מהרעיון הראשוני שעמד לנגד יוצריה וכלה בשלבי הפיתוח שלה בהתאם לפיתוח המערכת עליה היא מגינה. לקראת סוף העבודה יוצגו הקשיים שעומדים מול מערכת האבטחה וכיצד מנסים להתגבר עליהם אנשי הבדיקה והפיתוח. כמו כן יסוקרו המגבלות של מערכת אבטחת המידע ויוצגו אפשרויות לפתרונן.
בסיכום עבודת הסמינר יוצגו תוצאות המחקר ובהן יפורטו יתרונות מערכת אבטחת המידע, חסרונותיה, ותחזית עתידית להתפתחותה. נושאים אפשריים לעבודה בתחום אבטחת מערכות מידע יכולים להיות: מערכות מידע של חברות ותאגידים גדולים, שהינם דומיננטיים ברשת האינטרנט, ובמיוחד אתרי קניות ברשת האינטרנט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה