עבודות.קום

יום ראשון, 30 במאי 2010

סין

לסין מתייחסים גם כ"ענק המתעורר", בהתייחס לעליית מעמדה בעולם הגלובלי, בעיקר בהיבט הכלכלי, אך גם בהיבט הפוליטי. יש שיאמרו אולי שהענק כבר ער לגמרי...

סין, כתחום מחקרי, היא חלק מלימודי מזרח אסיה. מדובר במחקר רגיונלי (איזורי) הבוחן אספקטים שונים של מקום גיאוגרפי - חברה, פוליטיקה, תרבות, היסטוריה וכו'.
עבודות אקדמאיות בלימודי מזרח אסיה דנות בתרבויות השונות ובמדינות הקיימות באזור מזרח אסיה. סין היא אחת מהעתיקות בתרבויות העולם ובמסגרת כתיבת עבודות מחקר בלימודי מזרח אסיה, סין היא נושא שיש לגביו שפע של מקורות עליהם ניתן להתבסס בכתיבת עבודות אקדמיות על מדינה זו. התרבות וההיסטוריה של סין היא נרחבת ועתיקה, כך שניתן לכתוב עבודות מגוונות שיעסקו באספקטים שונים של מדינה זו.
היבטים אלה יכולים להיות: היסטוריה של סין, אמנויות בסין, כמו יצירות אמנות או תיאטרון, או הכלכלה הסינית.

לאחר שנבחר נושא לעבודה, למשל אמנות סינית, יש למקד את העבודה בנושא ספציפי עליו תיכתב העבודה האקדמית. למשל, בחירה של אמן סיני מוכר וכתיבת עבודה שתתבסס על חייו ויצירתו, או סקירה של השפעות על האמנות הסינית.

דוגמא: עבודה על מלחמת סין ווייטנאם שפרצה בסוף שנות השבעים. עבודת המחקר תעסוק באחת מן המלחמות בהיסטוריה של סין ותבחן את שורשי הסכסוך והגורמים לפרוץ הקרבות תוך התייחסות לרקע ההיסטורי, התהליכים הבין לאומיים והמקומיים ואנשי המפתח במלחמה זו. המחקר שיתבצע בעבודה זו יקיף את התפתחות המלחמה, סיבותיה, המהלכים ההיסטוריים שהובילו לכך וכמובן את תוצאות המלחמה. בעבודה יופיעו ההשפעות שחלו על סין כמדינה בעקבות מלחמה זו וכיצד מאזן הכוחות העולמי הושפע מכך.

בעבודה על תופעת הגלובליזציה והשפעתה על סין יתבצע מחקר על השפעת הגלובליזציה על מדינה זו, תוך התייחסות למאפיינים הייחודיים של המשטר הסיני, שמנסה לנהל מדיניות קפיטלסטית מהבחינה הכלכלית, וקומוניסטית מבחינת המשטר והחברה. בעבודה יוצגו תיאוריות שונות הקשורות לגלובליזציה שאותן יהיה ניתן ליישם כמקרה מבחן. כלומר, כיצד והאם בכלל היא משפיעה על סין ומה התחזיות העתידיות לכך בנושא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה