עבודות.קום

יום שלישי, 25 במאי 2010

ניהול ידע

המושג ניהול ידע (או: ניהול נכסי ידע) מתייחס, באופן כללי, לתחום שעוסק בידע המעשי שקיים ברשותו של ארגון וביצירתו של ידע חדש.
עבודות אקדמאיות בנושא ניהול ידע יעסקו בתחומי ניהול שונים של למידה, הדרכה, תרבות ועוד. הידע עצמו הוא גם ידע גלוי שנגיש לכל אדם בארגון ומחוץ לארגון וגם ידע סמוי שמבוסס על מבנה ותהליכים פנימיים בארגון שהם חשאיים ואינם חשופים לאנשים שאינם עובדים בארגון.עבודות מחקר בנושא ניהול ידע יעסקו ברצון של ארגונים לממש את המטרות והיעדים שלו באמצעות שימוש נכון בידע הקיים ובאמצעות עידוד ופיתוח ידע חדש.

עבודה אקדמית בניהול ידע יכולה לבחון היבטים שונים בניהול ידע בארגון כמו למשל: עקרונות היעילות והאפקטיביות בארגון וכיצד ניתן להשתמש בהם בצורה נכונה על מנת לקדם את הארגון וליצור עבודה יעילה וטובה יותר שתניב גם רווח כלכלי גדול יותר. בנוסף, כיצד הארגון יכול להגיע להצלחה באמצעות רעיונות חדשניים, מקוריים ואפקטיביים באמצעות שימוש נכון בידע ליצירת רעיונות חדשים. בעבודה אקדמית מסוג זה ניתן לקחת ארגון קטן שהתפתח וצמח לממדים של ארגון גדול ולנתח כיצד התרחש התהליך הזה בזכות ניהול הידע. בנוסף, ניתן לקחת ארגון קיים ולהראות באילו אמצעים של ניהול ידע הוא משתמש על מנת ליצור ארגון וסדר בעבודתו וכמו כן לקדם את רעיונותיו ופעילותו העסקית.
יש לציין כי כמו תחומי מחקר רבים, מדובר בתחום אינטרדיסציפלינרי ומשלב ידע מתחומים כמו מנהל עסקים, כלכלה, בטיסטיקה, מערכות מידע, התנהגות ארגונית ועוד.

עבודת מחקר אקדמית בנושא ניהול ידע (שיכולה להיות עבודת מחקר רגילה לתואר ראשון או שני ועבודת פרו - סמינריון, עבודת סמינריון וכו') יכולה להיכתב בנושא שנוגע לדרך הלימוד והעברת הידע בארגונים. העבודה תבדוק כיצד הארגון דואג לשמר העברת ידע נכונה ותקינה לבעלי תפקידים שמתחלפים באופן טבעי וכיצד העברת הידע מתנהלת בצורה תקינה על מנת לאפשר שמירה של יציבות הארגון והמשך עבודה מקצועית ותקינה. העבודה תבדוק באילו כלים מתבצעת דרך העברת הידע וכיצד היא מתנהלת בצורה האפקטיבית ביותר.

לאחר סיום כתיבת העבודה יש להקפיד על הכנת פרק סיכום ומסקנות שיהווה מענה לשאלות שנשאלות במהלך המחקר בנוגע לאופי וצורת העברת הידע וכיצד, אם בכלל דרך העברת הידע באותו ארגון התנהלה בסופו של דבר בדרך הנכונה.מקורות העבודות יובאו ברשימה ביבליוגרפית בסוף הטקסט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה