עבודות.קום

יום שלישי, 25 במאי 2010

עבודות בנושא דמוקרטיות ודיקטטורות

עבודות אקדמאיות (עבודות פרו-סמינריוניות, עבודות סמינריוניות, עבודות תזה וכו') בנושא דמוקרטיות, דיקטטורות, או עבודות על דמוקרטיות ודיקטטורות, ייכתבו על פי רוב במסגרת לימודי מדעי המדינה או לימודי פוליטיקה וממשל.

עבודות אקדמאיות בנושא דמוקרטיות ודיקטטורות יכולות לעסוק בשורשים ההיסטוריים והרעיוניים של מבני משטר שונים, בתיאוריות דמוקרטיות או טוטליטריות כמו דמוקרטיה חברתית, דמוקרטיה פלורליסטית, משטרים מלוכניים, משטרים צבאיים התפתחותן של דיקטטורות כמו גרמניה הנאצית, איטליה הפשיסטית, המשטר הקומוניסטי בבריה"מ לשעבר, הדיקטטורות בארצות ערב, דמוקרטיות יציבות ולא יציבות, מאפייני המפלגות הדמוקרטיות והמפלגות הדיקטטוריות, ועוד. בעבודות ניתן גם לבחון מקרים מבחן שונים הקשורים לנושאי הדמוקרטיות והדיקטטוריות, ולבחון שאלות הקשורות בהם, כמו הקולוניאליזם הבריטי- האם דמוקרטיה או דיקטטורה? סוגיית הוטו של ארה"ב בהצבעות האו"ם, האם ישראל יכולה להיחשב כמדינה דמוקרטית ויהודית, התפתחות גוש היורו והשפעתו על המדינות הדמוקרטיות באירופה מבחינה חברתית, שלטונית, וכד', ועוד נושאים שונים ומגוונים.

עבודה לדוגמה בנושא דמוקרטיות ודיקטטורות יכולה לבחון את הדמוקרטיה העממית בסוריה תוך היעזרות בתיאוריות שנכתבו בנושא; לבחון את ההיסטוריה של סוריה העצמאית, את עלייתה לשלטון של מפלגת הבעת' הסורית, שלטונו של אסד, בחינת סוג המשטר הקיים בסוריה, מקומו של הצבא בשלטון הסורי, תמורות שחלו בסוריה מבחינה כלכלית, פוליטית, זכויות אדם, ועוד.
עבודה נוספת לדוגמה יכולה לבחון את תקופת המקארתיזם בארה"ב בשנות ה-50 של המאה ה-20 מבחינת ההשלכות על חירויות הפרט והדמוקרטיה.

בעבודה יש להסתמך על מקורות ספרותיים רבים ככל האפשר שיעזרו לבסס את הנחות המחקר, ולהשתמש באמצעי מחקר שונים שיעזרו לנתח את המקרה, תוך שימוש בתיאוריות ומאמרים של חוקרים שונים. מקורות אלה יכולים להיות ספרים בנושא, מאמרים מכתבי עת (מודפסים או אלקטרוניים), כולל מאמרים וספרים בשפה האנגלית. למרות החשש מהשפה הזרה, לרוב בנושאים שאינם קשורים למדינת ישראל, המקורות הטובים והמהימנים ביותר הם בשפה זאת.

על העבודה להיכתב על פי כללי הכתיבה האקדמית ובסופה יש להציג רשימה ביבליוגרפית מפורטת. הרשימה הביבליוגרפית חשובה מאוד מהבחינה האקדמית משום שהיא מפנה את קורא העבודה לאסמכתאות הישירות של המקורות שבהם נעשה שימוש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה