עבודות.קום

יום שלישי, 25 במאי 2010

ניהול התפעול

ניהול התפעול הוא תחום שבו נלמדים כל הנושאים שקשורים לניהול התפעול והייצור במסגרת לימודי תעשיה וניהול וכן לימודי מנהל עסקים.
עבודות אקדמיות בנושא ניהול התפעול יעסקו בדרך בה מנהלי תפעול משיגים, מייצרים ומספקים סחורות ושירותים שונים. בעבודות יוצגו פעולות ניהול התפעול בארגונים שונים. כמו כן, יובאו לידי ביטוי הפעולות שמתבצעות בניהול התפעול כגון תכנון עסקי, כלומר האסטרטגיה התפעולית שעומדת מאחורי החלטות התפעול השונות של המוצרים או הפרויקטים עליהם אחראי מנהל התפעול. העבודות יעסקו גם בעיצוב המוצר, כלומר אילו מוצרים ושירותים צריך לספק מנהל המוצר.
עבודות אקדמאיות יכולות לעסוק גם בכל הפן הטכני והארגוני של התפעול כמו למשל: תכנון המשאבים הנדרשים לצורך תפעול, תכנון של מיקום ומערך על מנת לקבוע מקומות שבהם יש צורך לבצע תפעול והנעה. עבודות מחקר בנושא ניהול תפעול יעסקו גם בכוח האדם העומד מאחורי תחום התפעול, כלומר תכנון משאבי האנוש והטכנולוגיה הנדרשת על מנת להניע מוצרים ופרויקטים.
העבודות יעסקו בין השאר גם בתכנון הסטנדרטים המוקדמים לצורך יישום התפעול וכיצד מנוהל כל המערך הלוגיסטי מראש, על מנת לאפשר לספק את השירותים או הסחורה בצורה יעילה ותקינה לקהל היעד.

עבודת מחקר לדוגמא בנושא ניהול התפעול ניתן לכתוב על שינוי של ניהול חברה מניהול ידני לניהול ממוחשב. העבודה תעסוק בכל תהליך השינוי שעוברת החברה מבחינת תפעולית, מעבודה ידנית לעבודה ממוחשבת. בעבודה ייסקר תהליך התפעול הלוגיסטי שמתבצע וכיצד הוא מתממש בצורה הטובה והיעילה ביותר, על מנת לא לפגוע באיזון העדין של תהליך העבודה הנורמטיבי והשגרתי שמתנהל במקביל. בעבודה יוצגו היתרונות העסקיים שמתקיימים כתוצאה ממהלך תפעולי זה ועל אילו משתנים זה ישפיע מבחינת ההתנהלות העסקית והאסטרטגית של החברה.
בעבודה יוצגו הקשיים התפעוליים שעמדו בדרך במהלך השינוי הלוגיסטי המדובר וכיצד מנהלי התפעול הצליחו לפתור קשיים אלה, התעלו עליהם ויצרו פתרונות חלופיים ומקוריים, בדרך להשגת המטרה וליישום השינוי במלואו ללא תקלות.

ניתן לציין מספר טכניקות לניהול והתייעלות כמו: עלויות מלאי, ניהול שרשת אספקה, ה"ניהול הרזה", תורת האילוצים, JIT וכד'.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה