עבודות.קום

יום שישי, 10 בספטמבר 2010

עבודות אקדמיות בנושא הפרטה

כאשר חברות ממשלתיות או שירותים ציבוריים נמכרים לחברות פרטיות, מתוך מדיניות מכוונת של הממשלה, הדבר נקרא תהליך הפרטה. הרעיון מאחורי מהלכי הפרטה הוא העיקרון של הכלכלה הקפיטליסטית, לפיו על מעורבות המדינה בכלכלה להיות נמוכה.
תקופת שלטונה של מרגרט ת'אצר בשנות ה-80 כראש ממשלת בריטניה הייתה תקופה שבה שירותים ציבוריים רבים הופרטו בבריטניה והוחלשו כוחם של ועדי העובדים (ראה: איגוד מקצועי) והמדיניות כונתה אף ת'אצריזם. מאוחר יותר, כשנבחר לראשונה בנימין נתניהו כראש ממשלת ישראל, השוו את המדיניות הכלכלית שרצה להוביל למדיניותה של מרגרט ת'אצר. לקריאה נוספת על הפרטה: הפרטה – סקירה תיאורטית והיסטורית, אסף שפירא, המכון הישראלי לדמוקרטיה.

בלימודי כלכלה ומנהל עסקים ואף בלימודי מדעי המדינה, פוליטיקה וממשל ומדיניות ציבורית, עבודות אקדמאיות, במקביל למבחנים, מהוות כלי להערכת הידע וההבנה של הסטודנט. אם בשנה הראשונה ישנם קורסים בהם הדרישה היא לכתיבת עבודה אקדמאית המסכמת את הנושאים שנלמדו בקורס, בשנה השנייה נלמדים קורסים שנחשבים לפרו-סמינריון ובמסגרתם כותבים עבודות פרו-סמינריוניות (שהן עבודות בהיקף של 10 עמ' עד 15 בערך). בשנה השלישית נכתבת עבודת הסמינריון, שהיקפה מעל 25 עמ' לרוב. בשתיהן, הפרו"ס והסמינריון, מועלת טענה או שאלת מחקר, שאותה רוצים לבחון ולהוכיח במהלך כתיבת העבודה: ע"י נתונים ממחקר שנעשה ע"י כותב העבודה, סקירת ספרות בנושא הפרטה וכמובן חוות הדעת של כותב העבודה.

עבודות אקדמאיות בנושא הפרטה יכולות לדון בשיטות השונות להפרטה: מיקור חוץ, מכירה והחכרה של נכסים ציבוריים כמו שדות תעופה, מתן זיכיונות לחברה פרטית לספק שירות ציבורי מסוים באיזור מסוים. העבודות יכולות גם לעסוק בסוגי השירותים הציבוריים הניתנים להפרטה, בדיעות בעד ונגד ההפרטה, בקשר של ההפרטה לתחרות החופשית, ועוד.

באתר 'עבודות' ניתן למצוא עבודות אקדמאיות שנכתבו על נושא ההפרטה שניתן להיעזר בהן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה