עבודות.קום

יום ראשון, 26 בספטמבר 2010

עבודות אקדמאיות בנושא דיכאון

אחד מהנושאים הנלמדים ביותר והנחקרים ביותר בתחום הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה הוא הדיכאון, על צורותיו השונות. במסגרת לימודי פסיכולוגיה או פסיכיאטריה נכתבות מאות עבודות אקדמאיות העוסקות בדיכאון, בסוגי הדיכאון, בסיבות לדיכאון, שיטות הטיפול בדיכאון ובעוד גורמים הקשורים לדיכאון.

הדיכאון, אחת ממחלות הנפש הנפוצות ביותר בעולם, מתבטא בעצבות עמוקה, ייאוש, חוסר הערכה עצמית, אובדן עניין בחיים ובהנאות שונות ועוד, ואף בתסמינים פיזיולוגיים של הגוף. ישנן מספר אבחנות של דיכאון, כמו דיכאון מינורי, דיכאון מז'ורי, דיסתימיה (דיכאון חרדתי מתמיד), הפרעה דו-קוטבית (מאניה-דפרסיה). קיימים גם סוגים של דיכאון בקרב קבוצות שונות: דיכאון אצל ילדים, דיכאון אצל בני נוער, דיכאון אצל נשים או גברים, דיכאון בזמן הריון או דיכאון לאחר לידה, דיכאון בגיל המבוגר ועוד.

מכיוון שכל מחקר מתבסס על נתונים קיימים או מקיים השוואות עם מידע קיים, יש לבסס את העבודה האקדמאית שכותבים על מחקרים קיימים שנכתבו בעבר. כאמור, מאות מאמרים וספרים בתחום הפסיכולוגיה נכתבו על נושא הדיכאון. במהלך כתיבת עבודה העוסקת באחד מההיבטים של הדיכאון, ניתן להיעזר בקטלוג המאוחד של הספריות בישראל על מנת למצוא ספרים ומאמרים שנכתבו בנושא הדיכאון. דוגמאות לספרים כאלה: דיכאון באוכלוסיה ההומו-לסבית, הרדין קימרון, הוצאת אח; שמש שחורה - דיכאון ומלנכוליה, קריסטבה ג'וליה, הוצאת רסלינג; אבל ומלנכוליה, זיגמונד פרויד, הוצאת רסלינג.

העבודות האקדמאיות השונות בנושא דיכאון יכולות לדון בסוגי הדיכאון (ראה לעיל), תיאוריות המתייחסות לדיכאון (התיאוריה ההומניסטית האקזיסטנציאליסטית, התיאוריה הביולוגית, התיאוריה הביבביוריסטית וכו'), תסמינים לדיכאון (תוך התייחסות ל- D.S.M), שיטות טיפול בדיכאון (הגישה הפסיכואנליטית, טיפול תרופתי וכו'), דיכאון אצל קבוצה מסוימת או אחרת, דיכאון ואובדנות ועוד.
עבודה אקדמאית לדוגמה על דיכאון חוקרת את הקשר בין תופעת הדיכאון לתופעת האובדנות בבני נוער.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה