עבודות.קום

יום שבת, 28 באוגוסט 2010

עבודות על אחריות מקצועית

אחריות מקצועית היא אחריות של בעלי מקצוע לנזקים שנגרמו בעת פעולות שעשו במסגרת תפקידם. מדובר בנזק פיזי כמו פציעות, נזק נפשי, חשיפת פרטים אישיים של המטופל בניגוד לאתיקה המקצועית, נזק כספי, משפטי ועוד.
באתר המשפט הרפואי ניתן למצוא מגוון מאמרים שניתן להשתמש בהם בכתיבת העבודות האקדמיות השונות (פרו-סמינריוניות, סמינריוניות וכד') על רשלנות רפואית ואחריות מקצועית רפואית, כמו טיפול רפואי ע"י רופא לא מורשה; ממדי הבעיה בישראל; התרשלות רפואית באבחון; אחריות מקצועית של מטפלים ברפואה משלימה. באתר ניתן למצוא גם מאמרים נוספים בנושא, וכן מדריך לנפגע מרשלנות רפואית.
אך אחריות מקצועית אינה רק רשלנות רפואית אלא גם אחריות של בעלי מקצוע אחרים כלפי הלקוח, כמו אחריותם של עורכי דין לשירות משפטי תקין. כתבה בעיתון גלובס שנקראת "מתי מדובר ברשלנות מקצועית של עורכי דין - ואיך נמנעים מכך?" (אפרת אהרוני, 25.08.10), מציגה את הסיבות לרשלנות מקצועית של עורכי דין ואת מצב התביעות כנגד עורכי דין בטענות של רשלנות מקצועית.

עבודות אקדמיות אחרות על אחריות מקצועית יכולות לחקור מקרים מיוחדים של הנושא, אם בנושאים שהוזכרו לעיל של אחריות מקצועית רפואית או אחריות מקצועית משפטית, או בנושאים אחרים של אחריות מקצועית בנושא ביטוח, אחריות מקצועית של גננות בגני ילדים, אחריות מקצועית של וטרינרים, של בעלי אתרי אינטרנט לתוכן המוצג באתריהם (לדוגמא, כלפי ילדים העלולים להיות חשופים לחומרים פורנוגרפיים, או כלפי ילדים המשוחחים בצ'טים וחשופים להטרדות מצד פדופילים) ועוד.
עבודה ייחודית כזאת לדוגמה בוחנת את ההיבט הביטוחי והאחריות המשפטית של באג 2000 – הבאג שהיה עלול להתרחש במערכות המחשבים העולמיות בשל הספרות 00. עבודות אקדמאיות אחרות בנושא אחריות מקצועית: אחריות מקצועית של פסיכולוגים-הטרדה מינית; אחריות ספקי שרות באינטרנט; אחריות המעביד למניעת הטרדה מינית לאור החקיקה החדשה בישראל; אחריות תאגידית בחברת הביטוח "כלל".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה