עבודות.קום

יום שבת, 28 באוגוסט 2010

אבטחת איכות

אבטחת איכות (או הבטחת איכות) נועדה לבדוק את תקינותו של מוצר מסוים המסופק ללקוח, ומטפלת בביקורת, פיקוח, אימות, בדיקות ועוד, על איכות המוצר או השירות לאורך כל שלבי החיים של המוצר. הבטחת האיכות פועלת בכמה שלבים של איסוף נתונים והשערות בנוגע לשגיאות העלולות לקרות, תכנון תכניות פעולה, ביצוע הפעולה ובדיקת השגיאות ותיעודן, הסקת מסקנות ופעולה לשיפור המוצר.
התחום נלמד לרוב במסגרת לימודי הנדסת תעשיה וניהול או מנהל עסקים ומיועד גם לבעלי מקצועות כמו מנהלי איכות, סגל ניהולי, מנהלי שיווק ותפעול, משאבי אנוש ועוד.

עבודות אקדמיות באבטחת איכות יכולות לעסוק באחד מנושאי הלימוד בתחום ולחקור שאלה מסוימת שמתעוררת בעקבות המחקר. עבודות תיאורטיות בתחום של אבטחת איכות יכולות לעסוק במושגים תיאורטיים בתחום - הגורם האנושי באיכות ובאמינות, חידושים בתורת האיכות, כלכלת האיכות, ניהול איכות בארגון ושילוב האיכות באסטרטגיה העסקית, תהליכים ארגוניים, עקרונות ניהול איכותי כולל, תכנון אסטרטגיה ומודלים, ועוד, מתחומי הניהול וארגון הקשורים לבקרת ואבטחת איכות.

עבודה אקדמאית לדוגמה (בהיקף של עבודה סמינריונית), בוחנת את הקשר בין אטרקטיביות הכניסה לאתר אינטרנט ובין מספר הכניסות לאתר: העבודה מנסה לשאול כיצד חברה למוצרי ריהוט ובית יכולה להגדיל את כמות הכניסות לאתר באמצעות עיצוב שער הכניסה לאתר כך שיהיה יותר אטרקטיבי. העבודה, שככל עבודה כתובה לפי כללי הכתיבה האקדמיים, מציגה במבוא את הבעיה העסקית, את שאלת המחקר ואת הרציונל העומד מאחוריה, ובגוף העבודה היא כוללת פרקים המבוססים על סקירה ספרותית של תיאוריות וכן נתונים הלקוחים ממחקר על החברה הנ"ל: הפרקים דנים בנושאים הקשורים לאיכות ניהול ואיכות המוצר, האתר, כמו אטרקטיביות הפרסום באינטרנט, השיטות לכניסה לאינטרנט, מדדים לבקרת פרסום באינטרנט, בדיקה של קישוריות ואו כפתורים; ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה