עבודות.קום

יום חמישי, 18 במרץ 2010

עבודות בהיסטוריה

עבודות אקדמיות בנושא היסטוריה מוגשות במסגרת לימודי היסטוריה בחוג למדעי הרוח. היסטוריה היא תחום מחקר של התרחשויות שקרו בעבר. עבודות אקדמיות בתחום זה עוסקות בהיסטוריה של התרחשות או של מספר התרחשויות ספציפיות הקשורות אחת בשנייה, בנקודת זמן מסוימת בעבר.

היסטוריונים וחוקרים מבצעים את המחקר שלהם על סמך עדויות העבר, מסמכים, חפצים וכתובים אחרים. כמוהם, גם סטודנטים לתואר ראשון, תואר שני ודוקטורנטים יכתבו עבודות מחקר ב
היסטוריה, כאשר רובן ככולן יתבססו על ספרות המחקר שנוגעת לאירועים ההיסטוריים, שאותם הם בחרו לחקור ולנתח בעבודה האקדמית שלהם.
מכיוון שהיסטוריה היא תחום לימודים בעל התמחויות רבות בתקופות שונות, כל מגיש עבודת מחקר יכתוב עבודה שנוגעת לתקופה הרלוונטית שאותה הוא לומד במסגרת הקורס. מטבע הדברים אירועים היסטוריים קשורים זה לזה, לכן מומלץ לבחור נושא אחד שנוגע לסוגיה ההיסטורית שנבחרה, להתמקד בו ולהשתדל שלא 'להתפזר' לנושאים אחרים. לדוג': בעבודה בהיסטוריה על מלחמת העולם השניה קיימות אופציות בלתי נדלות לכתיבת נושאים לעבודה, ולא ניתן לכתוב עבודה אקדמית שתחקור את מלחמת העולם השניה כולה. חובה לבחור נושא אחד שנוגע למלחמה והשפעותיה. לדוג': במסגרת עבודה אקדמית בהיסטוריה על מלחמת העולם השניה, ניתן לעסוק בנסיבות לכישלון גרמניה בפלישה לברית המועצות (מבצע ברברוסה).

תחום משנה הינו תחום ההיסטוריוגרפיה (כתיבת היסטוריה). עבודות בתחום זה בוחנות בעין ביקורתית את הכתיבה ההיסטורית של כותבים וחוקרים, תוך בחינת נקודות המבט וההשקפות שלהם וכיצד אלה השפיעו על אופן פרשנותם את האירועים ההיסטוריים.

בכתיבת עבודה אקדמית בהיסטוריה יש להתבסס על ספרות מחקר שתכלול
מקורות רבים ככל הניתן - ספרים, מאמרים ומסמכים היסטוריים. ניתן להביא בעבודה מחקר שהתבצע על ידי חוקרים תקופה לא ארוכה לאחר האירוע ההיסטורי ולהשוות אותו עם מחקרים מודרניים שנכתבים היום על אותו אירוע. בצורה כזו העבודה תכלול מידע רבגוני, מפורט ויינתן תוקף לדברים הנכתבים בה.
מומלץ להיעזר בכתיבת עבודה אקדמית גם בעבודות מוכנות של סטודנטים משנים קודמות. המידע בעבודות קודמות עשוי להיות לעזר רב.
בתום העבודה יש לציין את כל המקורות בהם נעשה שימוש ברשימה ביבליוגרפית מסודרת ונכונה, על פי כללי כתיבת עבודה אקדמית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה