עבודות.קום

יום שלישי, 23 במרץ 2010

חינוך

תחום החינוך הנו תחום נרחב, בעל נושאי מחקר רבים ומסועפים. בהגדרתו, חינוך הוא תחום הנוגע לעיצוב תודעת האדם באמצעות שינוי אופי ואופן חשיבתו. תחום החינוך הוא חלק מתהליך הסוציאליזציה, כלומר תהליך החברות שעובר האדם, בעיקר בתחילת חייו ומאפשר למעשה לחברה לצרף אותו אליה על פי הערכים והנורמות שהיא חיה בתוכן.
רשומה זו תעסוק בלימודים של תחום החינוך, המחקר האקדמי וכתיבת עבודות בנושאי חינוך.
עבודות אקדמיות בנושא חינוך נכתבות ברמות אקדמיות שונות: עבודה לתואר ראשון, עבודת מחקר לתואר שני, פרו - סמינריון, סמינריון או דוקטורט. עבודות אקדמיות בתחום החינוך יכולות לעסוק במגוון גדול של היבטים.
בכתיבת עבודה אקדמית בתחום החינוך, ניתן לשים דגש גם על תהליך החברות ולקשר אותו אל נושא העבודה האקדמית.
להלן מספר דוגמאות לעבודות אקדמיות בנושא חינוך: עבודת סמינר בנושא חינוך לשוויון בין המינים במערכת החינוך בישראל. בעבודה בנושא זה ניתן לעסוק בכל מה שנוגע לדרך שבה מוצג שוויון המינים בספרים שונים ובחוברות עבודה במערכת החינוך בישראל; מה קיים היום לעומת מה שהיה בעבר; כיצד תופסת מערכת החינוך את השוויון בין המינים בכתיבת מערכי שיעור ומערכים חינוכיים אחרים והאם עדיין קיימת אפליה.
נושאים נוספים לכתיבת עבודות אקדמאיות בתחום החינוך יכולים לעסוק בהגות ובפילוסופיה חינוכית. לדוגמא, ה"אני מאמין" החינוכי והפילוסופי של אישי חינוך בעבר ובהווה שתרמו להתפתחות מתודות בחינוך ולשינויים בתפיסה של גישות חינוכיות ישנות וליצירת גישות חינוך חדשות. דוגמא לעבודה בנושא זה: ברל כצנלסון ויחסו לחינוך ולהנחלת ערכים יהודיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה