עבודות.קום

יום שני, 22 במרץ 2010

התנהגות צרכנים

לאחרונה גובר השימוש בכלים מתחום הפסיכולוגיה במחקרים העוסקים במנהל עסקים. דוגמא לכך היא מחקרים בנושא התנהגות צרכנים והגורמים המשפיעים עליה, מחקרים אשר עושים שימוש בכלים תיאורטיים ומחקריים מתחום הפסיכולוגיה. מטרתם של מחקרים אלה היא להגביר את המכירות באמצעות התאמת שיטת השיווק, שיווק ממוקד, ארגון המוצרים בחנות, ביצוע שינויים והתאמות במוצר וכד'.

עבודות אקדמאיות בנושא התנהגות צרכנים נכתבות בעיקר במסגרת לימודי מנהל עסקים. עבודות מחקר רבות נכתבות בנושא זה ובעת כתיבת עבודת מחקר ניתן להיעזר גם בחומר תיאורטי מעבודות מוכנות משנים קודמות. הדבר עשוי להיות לעזר רב בתהליך כתיבת המחקר שלכם. עבודות אלה עוסקות בכל מה שקשור להתנהגות הצרכנים וההחלטות שהם מקבלים בנוגע לרכישת מוצרים, שימוש במוצרים והיפטרות מהם, או מעבר ממוצר של חברה מסוימת למוצר של חברה אחרת.
בעבודה העוסקת בנושא זה יש להביא רקע תיאורטי ומודלים בהתנהגות צרכנים, סיבות פסיכולוגיות וסוציולוגיות לפעולה ההתנהגותית ודרך הפעולה וההחלטה ברכישת מוצרים. כמו כן, יובאו בעבודות גורמים ומשתנים המשפיעים על החלטת הצרכן לקנות ובאלו אמצעים שיווקיים ופסיכולוגיים ניתן להשפיע עליו על מנת לשנות את התנהגותו, בהתאם למוצרים בשוק ולבצע החלטה לרכוש דווקא מוצר מסוים על פני אחר.
בנושא התנהגות הצרכנים ניתן לערוך עבודות מחקר מסוגים שונים: עבודות לתואר ראשון, עבודות לתואר שני, פרו - סמינריונים, סמינריונים ואף דוקטורט. עבודות בתחום זה יכולות לעסוק בהתנהגות צרכנים לגבי מוצר אחד מסוים או בענף עסקי מסוים (לדוגמא, 'התנהגות צרכנים ברשתות מזון מהיר'); בניתוח תיאורטי (לדוגמא, 'גורמים קוגניטיביים בהתנהגות צרכנים') או בקשר שבין משתנים אחרים ובין התנהגות הצרכנים. ניתן גם לבצע מחקר שישווה את התנהגות הצרכנים על פי משתנים כמו גיל ו/או מין.
כפי שצויין, על העבודה לכלול תיאוריות ומודלים על מנת לבסס את המחקר ולתת לו תוקף.
במסגרת העבודה ניתן לעסוק בשאלות כמו: מהו צרכן או קונה, מה מאפייניו ומה דרך פעולתו. כמו כן, מדוע יש רצון לקנות מוצרים מלכתחילה, מה הוא הרצון לסיפוק צרכים ומה הגורמים הפסיכולוגיים לכך? במקרה זה ניתן להביא למשל את תאוריית הצרכים של מאסלו. ניתן להביא מספר מודלים או תיאוריות ולבצע את המחקר על פי אחת מהן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה