עבודות.קום

יום שני, 29 במרץ 2010

יוון הקלאסית

בכתיבת עבודות אקדמאיות בנושא יוון הקלאסית, יש להתייחס לתקופה שבין המאה השישית לפני הספירה עד המאה הרביעית לפני הספירה בתולדות יוון העתיקה. ניתן לכתוב עבודות רבות על תקופה זו בתולדות יוון הקלאסית משום שמדובר בתקופה שהתרחשה בה פריחה אדירה כמעט בכל תחום חיים - מדעים, אמנויות, היסטוריה אדריכלות ועוד. מסיבה זו כתיבת עבודות על יוון הקלאסית היא רב גונית והנושאים לכתיבת עבודות אקדמיות הם רחבים ונוגעים ללימודים מסוגים שונים.
בלימודים בחוג להיסטוריה לדוג' יוגשו עבודות מחקר שיעסקו בשנים ספציפיות בכל התקופה והאירועים ההיסטוריים המשמעותיים שהתרחשו בהן מבחינה פוליטית, מדינית וחברתית. האירועים ינותחו ויסוקרו בעבודות ומתוכם יוסקו מסקנות לגבי דרך התנהלות יוון הקלאסית בתהליכים פנימיים ובתהליכים חיצוניים גם יחד. ניתן לכתוב על התנהלותן של ערים יווניות מבחינה פוליטית ומה הייתה ההשפעה שלהן על תושביהן ועיצוב החברה היוונית כחברה וכן ההשפעה על האימפריה היוונית בכללותה. כמו כן, כיצד עוצבו החיים היומיומיים בערים היווניות על סמך התרבות היוונית השופעת והעשירה, שהתקיימה בתקופה של יוון הקלאסית.
בלימודים בחוג לאמנות לדוג', יוגשו עבודות מחקר בנושאי אמנות יוונית קלאסית, אם בציור, אדריכלות ובעיקר פיסול יווני שנחשב עד היום לאחד מהבסיסים לפיסול הרומי שיגיע בעקבותיו ולפריחת הפיסול, בעיקר האיטלקי, בתקופת הרנסנס. בכתיבת עבודות אקדמיות על פיסול יווני, חשוב לשים דגש וכמקור השוואה את הפיסול הרומי, מכיוון שהפיסול היווני לא שרד ולא שומר כמעט כלל. הפיסול הרומי שבתקופתו יצרו תעתיקים מדויקים לפיסול היווני, מהווה למעשה עדות היסטורית יחידה וחשובה לפיסול היווני. מסיבה זו יש חשיבות לשים על כך דגש בעת כתיבת עבודה אקדמית שתעסוק באמנות יוון הקלאסית.
מעבר לכך קיימת חשיבות רבה לאיסוף חומר ספרותי מקיף על יוון הקלאסית ותרבותה, בכל הנושאים הנוגעים לפריצות הדרך שנעשו בתקופה זו בתרבות ולהתבסס על מחקרים ומאמרים היסטוריים שנכתבו עליה. כמובן שיש לתת סימוכין במראי מקום בגוף העבודה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה