עבודות.קום

יום שישי, 26 במרץ 2010

חינוך מיוחד

לימודי חינוך מיוחד כוללים בתוכם התמחות בעבודה עם תלמידים בעלי לקויות מסוגים שונים. במסגרת לימודים אקדמאיים בתחום מוגשות עבודות מסוגים שונים: עבודות מחקר, עבודות פרו - סמינריון, עבודות סמינריון ועוד עבודות מעשיות שנועדו, כמו בלימודי הוראה וחינוך רגילים, לשפר את מיומנות הסטודנטים לחינוך מיוחד ולהכין אותם להתמודדות עם סוגי אוכלוסיה בעלי לקויות לא פשוטות.
מטרת החינוך המיוחד הוא לענות על צרכים השכלתיים, חברתיים, שיקומיים ורגשיים של תלמידים בעלי לקויות מכל סוג שהוא: נכות פיזית או נפשית לסוגיה.
לימודי חינוך מיוחד כוללים הגשת עבודות אקדמיות בקורסים ומבואות שונים בתחום הפסיכולוגיה, בעיקר הפסיכולוגיה ההתפתחותית.
סטודנטים הלומדים חינוך מיוחד יוכלו בסוף לימודי התואר להשתלב בהוראה בבתי ספר לחינוך מיוחד, ולחילופין יכולים להתמחות בבית ספר רגיל שם יוכלו לעזור לילדים הנמצאים במסגרת רגילה, אך סובלים מקשיים וזקוקים לתמיכה וליווי. אי לכך, לימודי חינוך מיוחד לא מתמקדים רק ברכישת מיומנויות הוראה מול אוכלוסיה עם מגבלות, אלא גם ברכישת מיומנויות הוראה רגילות בענפי הלימוד השונים. מסיבה זו מוגשות עבודות אקדמיות בתחום ההתמחות שבחר לעצמו הסטודנט, כמו לדוגמא: הוראת עברית, חשבון ועוד.
ניתן לכתוב עבודות מחקר שונות שיעסקו נקודתית בתחום החינוך המיוחד, על האספקטים השונים שבו. עבודות אקדמיות בנושא חינוך מיוחד ייכתבו על פי כללי כתיבה אקדמית מסודרים. העבודות יכילו מבוא, ראשי פרקים, פרק סיכום ורשימה ביבליוגרפית. יש להקפיד בכתיבת העבודה על מראי מקום שיציינו מאיזו ספרות מחקר ספציפית לקחת רעיון או תיאוריה ובאיזה אופן יישמתם ציטוטים ומידע שאתם משתמשים בו להוכחת המחקר בעבודה.
דוגמאות לעבודה אקדמית בתחום החינוך המיוחד: שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים במערכת חינוך רגילה. עבודה כזו יכולה להתמקד בשאלה האם הדבר נכון והאם ההשפעה של שילוב ילד בעל צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגילה, היא חיובית ובאלו אופנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה