עבודות.קום

יום שני, 22 במרץ 2010

הפרעות קשב וריכוז

הפרעת קשב וריכוז הינה הפרעה התפתחותית, ובשל שכיחותה הגדולה בקרב האוכלוסיה, עולם המחקר עוסק בה רבות. עבודות אקדמאיות בנושא הפרעת קשב, ייכתבו במסגרת לימודי פסיכולוגיה, במסגרת לימודי רפואה וכן בלימודי חינוך.

כשבאים לכתוב עבודה בתחום זה, חשוב לזכור שכבכל עבודה אקדמית, יש להקפיד על כללי כתיבה נכונים: עברית רהוטה (כתיב ופיסוק), ניסוח בהיר וממוקד, ציון מראי מקום וביבליוגרפיה וכו'.
מכיוון שהפרעות קשב וריכוז נפוצות בקרב רבים, גם עבודות מחקר רבות נכתבו בנושא עד היום והתחום ממשיך להיחקר במרץ. על כן ניתן למצוא עבודות מוכנות רבות בנושא, שבהן ניתן גם להיעזר בכתיבת העבודה שלכם. ניתן לאתר ספרים ומחקרים רבים בנושא, העוסקים בהיבטים שונים של ההפרעה ומאפייניה השונים. לאחר איסוף חומר רלבנטי לעבודה, יש לערוך אותו בהתאם לנושא המחקר הספציפי שנבחר. המקורות הביבליוגרפיים יסייעו להציג סקירת ספרות טובה.
בעת כתיבת עבודה אקדמית בנושא הפרעות קשב, ראשית יש לתת רקע ולהסביר מהן הפרעות קשב באופן כללי ומתוך כך לצאת אל נושא העבודה עצמו. בכתיבת עבודת פרו"ס, סמינריון או כל עבודה אחרת, יש להבחין בין הפרעת קשב וריכוז שכוללת היפראקטיביות (ADHD) והיא נפוצה מאד בקרב האוכלוסייה וכוללת רמות גילאים רבות, לבין הפרעת קשב וריכוז שאינה כוללת היפראקטיביות (ADD).

בכל עבודה שהינה עבודה אקדמית, תחילה יש ליצור תוכן עניינים שיכלול את סדר הדברים בעבודה. במידה ובחרתם, לדוגמא, בעבודה בנושא הפרעת קשב שתתמקד בדרכי הטיפול בהפרעה בקרב תלמידי בי"ס, יש לציין במבוא העבודה מדוע נבחר נושא זה ובאיזה אופן הוא ייחקר ומהי המטרה של המחקר. סקירת הספרות תעסוק בהפרעה באופן כללי, כולל התייחסות למקור שלה, לתסמינים, לאיבחון ולהשלכות חנוכיות וחברתיות שלה, כשניתן לערוך את הדברים בתתי -פרקים.
במידה ומדובר במחקר אמפירי ולא תיאורטי, ניתן לבצע סקר במדגם מייצג של אנשים הסובלים מן ההפרעה ולבחון את יעילותן של דרכי הטיפול בהם. בעבודה שכזו יוקדש חלק נפרד להצגת שיטות המחקר - מטרה, השערות, כלים ואופן ניתוח התוצאות. אם למשל אתם כותבים עבודה על הפרעות קשב בקרב סטודנטים, השאלות יסבבו סביב קשיי למידה במערכת האקדמית להשכלה גבוהה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה