עבודות.קום

יום ראשון, 7 במרץ 2010

עבודות בדיני מיסים

דיני מיסים נלמדים במסגרת לימודי משפטים וגם במסגרת לימודי ראיית חשבון, חשבונאות וייעוץ מס. במסגרת לימודיהם, על סטודנטים הלומדים תחומים אלה לערוך עבודות אקדמיות שיהיו עבודות מחקר לתואר ראשון, תואר שני, עבודות סמינריון ועוד. עבודות אלו נוגעות למיסים השונים המוטלים במדינת ישראל ולפן המשפטי שלהם. במדינת ישראל מוטלים מיסים מסוגים שונים כגון: מס הכנסה, מס רכישה, מס ערך מוסף ועוד. מבחר הנושאים לכתיבת עבודה אקדמית בנושא דיני מיסים בישראל הוא בלתי נדלה. קיימים דינים וכללים רבים בתחום, הנוגעים לחברה הישראלית. כמו כן, ניתן לכתוב עבודות גם על דיני מיסוי בארצות זרות.
כאשר ניגשים לכתוב עבודה אקדמית בתחום דיני מיסים, יש להתייחס במבוא של העבודה בהרחבה, לסוג המיסוי שנבחר, כיצד הוא מתקיים על פי חוק, מה הם תקנותיו ומה השינויים שחלו באותו חוק עם השנים. כמו כן, ניתן לכתוב עבודות בתחום דיני מיסים, שיעסקו בנושאים שקשורים להחלטות הטמונות בדיני המיסים עצמם וכיצד הם משפיעים חברתית, כלכלית ואישית על כל אזרח במדינה.
במסגרת כתיבת העבודה האקדמית יש לנתח מקרים משפטיים שנוגעים לדיני מיסוי, מה היה התהליך המשפטי, ומה היו תוצאותיו. יש לציין בעבודות האם המקרים הללו גרמו לשינוי בחשיבה כלפי אופי דיני המיסוי, והאם היה גם שינוי כתוב בהם, עקב המקרים המשפטיים שיצרו דילמות משפטיות בדיני המיסוי.
במסגרת כתיבת עבודות אקדמיות בנושא דיני מיסוי, יש להקפיד על כללי כתיבה תקינים וסדר עבודה נכון. יש לכתוב תוכן עניינים שיציג את הפרקים של עבודת המחקר ותתי הפרקים הנלווים אליהם, מבוא מסודר שיהווה תקציר של תוכן העבודה. לאחר מכן, יוצג כל פרק ופרק ובו יופיע החומר התיאורטי שיכלול חומר משפטי ומקרים מייצגים בתחום דיני המיסוי ותוצאותיהם.
בסוף העבודה יוצגו סיכום ומסקנות וכן רשימה ביבליוגרפית מסודרת שתציג את רשימת הספרות המחקרית בה נעשה שימוש לכתיבת העבודה.
דוגמאות לעבודה אקדמית בנושא דיני מיסוי: רשלנות של עורכי דין בעסקאות מס במקרקעין, פטור ממס רכישה על פי תקנות מיסוי מקרקעין, חוק מס ערך מוסף: היבטים שונים של המס, הצורך בו ומטרותיו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה