עבודות.קום

יום חמישי, 18 במרץ 2010

הכנסת שינויים למערכת החינוך

כל שינוי במערכת גדולה הינו תהליך מורכב וכרוך בקשיים רבים. בהתאם, מחקר רב מוקדש לנושא השינוי בכלל ולשינוי הארגוני בפרט - לצורך בו, לאופן הנכון לביצועו ולדרך ההתמודדות עם הקשיים הכרוכים בו.
עם ההתפתחויות הטכנולוגיות, הכלכליות והחברתיות המהירות במהלך העשורים האחרונים ובעיקר בשנים האחרונות, גם מערכות החינוך בעולם בכלל ובישראל בפרט עוברות שינויים ואינן יכולות לשקוט על שמריהן. במקרים רבים, הכנסת שינויים למערכת החינוך היא כורח המציאות ונובעת מהשינויים החברתיים והכלכליים שחלים בכל מדינה ומדינה עם השנים והתקופות המשתנות שבהן אנו חיים. שינויים אלה יכולים להיות שינויים ארגוניים הקשורים לתחום המינהל החינוכי כמו אופן הניהול של בתי הספר ושינויים מבניים, או שינויים תוכניים כמו הכנסת מחשבים למערכת החינוך והכנסת תכניות לימודים חדשות.

במסגרת לימודים אקדמיים בתחום החינוך נדרשת גם כתיבת עבודות אקדמאיות בנושא הכנסת שינויים למערכת החינוך.
מחקר בנושא שינוי בחינוך והכנסת שינויים למערכת החינוך יתמקד בשינוי בתפיסה או בגישה חינוכית מסוימת, או בשינוי מערכתי-מבני, כמו לדוגמא מעבר לניהול עצמי של בתי ספר.
עבודות אקדמאיות בנושא הכנסת שינויים למערכת החינוך ייכתבו על שינויים שהוכנסו או שנעשה ניסיון להכניסם למערכת החינוך. לרוב, עבודה בתחום זה תעסוק בשינוי מסוים אחד, במשמעותו עבור מערכת החינוך, כיצד הוא הוטמע, מה הבסיס הרעיוני שעמד מאחוריו, והכי חשוב, מה הייתה השפעתה על מערכת החינוך, המורים והתלמידים. המחקר יבדוק האם השינוי אכן בוצע, האם ההשפעה שלו הייתה לטובה או לרעה, האם ובאיזה אופן היא שינתה את פני מערכת החינוך.
במסגרת עבודת מחקר על הכנסת שינויים במערכת החינוך, ניתן לכתוב גם עבודות שיתבססו על שינויים שהוכנסו במוסדות של החינוך הלא פורמלי, כמו לדוג', הכנסת שינויים בחוגים או מתנ"סים בערים מסוימות.
לאחר שבחרתם את השינוי/שינוייים אותם תרצו לחקור בעבודה האקדמית, יש לבדוק לעומק את השינוי ולהשתמש בספרות מחקר תיאורטית העוסקת בשינוי - הן בתחום החינוך והן שינוי ארגוני בכלל- שתסייע בהצגת מידע מקיף וממוקד על השינוי והמחשבה שעומדת מאחוריו. על מנת לאתר מקורות ניתן גם להיעזר גם במאגרי חיפוש באינטרנט.
כמו בכל עבודה אקדמית, יש להקפיד על כללי כתיבה נכונים ותקינים על פי הקריטריונים המקובלים לכתיבת עבודה אקדמית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה